Stockholm IT Ventures AB förvärvar det snabbt växande Fintech-bolaget Sprinkle AB

Det på Frankfurtbörsen listade svenska bolaget Stockholm IT Ventures AB meddelar att beslut tagits om att förvärva det snabbt expanderande svenska Fintechbolaget Sprinkle AB, som under den senaste tiden har upplevt en kraftig organisk tillväxt. Detta parallellt med förvärv av andra bolag och ett globalt växande nätverk av kunder och investerare som blir alltmer digitaliserade i sin vardag.

- Stockholm IT Ventures är ett publikt svenskt bolag som handlas på Frankfurtbörsen och som under flera år har utvecklat och producerat innovativa lösningar för kryptovaluta och blockchainteknik. Vi ser ett mycket stort värde i de tjänster som Sprinkle AB tillhandahåller genom sitt investeringsnätverk och sin marknadsföringskompetens. Bolagen kommer definitivt att stärka varandra genom att tillsammans tillämpa affärsmodellen Sprinkle Fusion Power. Vi är mycket glada för att nu bli partner med Sprinkle AB och bli marknadsledande inom Fintech 2.0, säger Bert Scheen, VD Stockholm IT Ventures AB.

Sprinkles affärsverksamheter, alla med ett hållbarhetsperspektiv, är strategiskt placerade runt om i världen och genom affärsmodellen Sprinkle Fusion Power ™ fusioneras separata bolag in under ett och samma IT-system och ledning. Genom att dela kunskap och resurser skapar Sprinkle gränsöverskridande exponentiella värden för kunder och aktieägare, på ett sätt som aldrig tidigare har varit möjligt. Integrering av ArtificielI Intelligens och blockchainteknik, tillsammans med utvecklingen av proprietär teknik, inklusive bolagets LIBER8-token, gör Sprinkle till en pionjär inom Fintech 2.0 när det gäller exempelvis kryptovalutor, säkerhetstoken och mobilappar.

Sprinkle består av flera kompletterande varumärken, inklusive:

Raise Reach™, en investeringsplattform som hjälper bolag med mediekampanjer, förberedelser inför börsnotering, kapitalanskaffning eller att öka antalet aktieägare.

Blockhomes™, skapar investeringsmöjligheter i samhällen för nya bostadsprojekt och energiproduktion med låga utsläpp som använder både konventionella och förnybara energikällor, alla finansierade via Blockchain-teknik.

Aktiebladet™ och Sprinkle Daily ™, som erbjuder nyskapande marknadsföring och nyhetstjänster, inklusive marknadsföringskampanjer, journalistik och sociala medier.

Bakuhatsu™, en Bitcoin investeringsplattform som möjliggör en passiv inkomst genom volatiliteten i Bitcoin valutan.

Stokenize ™, en tokeniseringsplattform för utgivande av tokens som är säkrade i reala tillgångar och som regleras via värdepapper.

Den kända sångerskan, producenten, DJ´n och entreprenören Denise Lopez är Sprinkles nya Main Ambassador. Foto: Rickard Eriksson

Sprinkle är också mycket stolta över Denise Lopez i rollen som bolagets Main Ambassador. Denise har en mycket framgångsrik karriär som sångare, låtskrivare, producent och DJ med mer än 500.000 sålda album. Denise har dessutom en djup förståelse för Blockchaintekniken genom sin roll som IRO och COO för ett EdTech-företag, Digital Learning Ecosystem®, vilket skapar utbildning för 2,5 miljarder människor över hela världen som är i behov av utbildning. Denise musik, entreprenörsanda och praktiska erfarenhet av Blockchainindustrin gör henne till den perfekta Main Ambassador för Sprinkle.

- Inom Sprinkle är vi idag mycket glada över att nu utveckla ett nära samarbete med Stockholm IT Ventures, inte bara för deras drivande entreprenörskap, utan också baserat på deras kompetens, ledarskap och portfölj av toppmoderna kryptovalutaprodukter. Genom samarbetet med Stockholm IT Ventures kan Sprinkle nu marknadsföra bolaget mycket snabbare på krypto- och blockchainmarknaderna. Stockholm IT Ventures kan utnyttja Sprinkles stora marknadsförings- och investerarkanaler vilket gör denna affär till en verklig win-win situation för båda bolagen, säger Ian Cassiman, VD Sprinkle AB.