Radisson Blu bästa hotell – Max bästa restaurangkedja när ServiceScore® 2013 delas ut!

När vinnarna i ServiceScore® 2013 korades den 10:e april var det en ny vinnare som vann priset som bästa företag alla kategorier – Systembolaget. På andra plats alla kategorier kom Radisson Blu som också vann kategorin bästa hotellkedja. Inom kategorin bästa restaurang- och snabbmatskedja vann Max.

Båda kategorierna var också i topp när det gäller upplevd service, slagna av endast apoteken. Trots ett högt ServiceScore för hela kategorin, finns det stor spridning inom respektive kategori.

Inom servicebranschen brukar mindre aktörer försöka kompensera sin storlek med mer personlig service och om det är RICA gruppen strategi inom hotell, så har detta inte lyckats eftersom kunderna ger kedjan en klar sista plats. När det gäller restauranger är det precis tvärtom. Här är det jätten MacDonalds som med bred marginal belägger jumboplatsen och näst sist är Burger King.

Hotell;

1. Radisson Blu

2. Scandic

3. Elite Hotels

Restaurang;
1. Max
2. Sibylla

3. Espresso House

Mätningen genomförs med hjälp av ett riksrepresentativt urval via Cint (webbpaneler med över 400 000 panelister).  ServiceScore® utnämningarna bygger på över 2000 svenska konsumenters svar på hur olika företag ger dem service och vilka företag som de anser har gett dem service över eller klart över deras förväntningar!

För mer information;

www.servicescore.se