Mercer vann Smiling Faces klimatkompenserade tävling!

I höstas bjöd Smiling Faces förbipasserande på klimatkompenserat morgonkaffe från den egna kaffebaren utanför entrén på Kungsbron 19 i centrala Stockholm. Tillsammans med kafferosteriet Arvid Nordquist arrangerades dessutom en tävling där vinsten var en lyxig klimatkompenserad kaffemaskin till arbetsplatsen, samt ett års förbrukning av kaffe.
Vinnare i tävlingen blev konsultföretaget Mercer, som nu får stoltsera med en klimatkompenserad kaffemaskin och klimatkompenserat kaffe i ett helt år.

- Vinsten av ett årsabonnemang på en kaffemaskin kom som en riktigt trevlig överraskning. De flesta av våra drygt 50 medarbetare här i Stockholm menar att kaffet i den nya maskinen smakar bra. Dessutom är det positivt att som arbetsgivare kunna bidra till en bättre miljö, säger Jakob Nilsson, kontorschef på Mercer i Stockholm.

Sedan ett år tillbaka klimatkompenserar Smiling Faces hela sin verksamhet. Som enda företag i sin bransch erbjuder man en helt klimatkompenserad kopp kaffe. Det är inte bara kaffet eller energiförbrukningen som klimatkompenseras utan också hela kaffemaskinen, muggen, mjölken, sockret, träskeden, transporten och den bakomliggande verksamheten.

Smiling Faces är sedan tidigare miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 respektive 14001, och genom att klimatkompensera sin verksamhet vill Smiling Faces öka medvetenheten om klimatförändringen och utsläpp av växthusgaser, något som man hoppas att kaffebjudningen och tävlingen tillsammans med Arvid Nordquist har bidragit till.

Smiling Faces gratulerar Mercer till vinsten och ser fram emot att få servera Mercers medarbetare och besökare riktigt gott och klimatkompenserat kaffe!