Smiling Faces bjuder på morgonkaffe!

Under september månad kommer Smiling Faces att bjuda förbipasserande på klimatkompenserat kaffe. Detta sker från den egna kaffebaren utanför entrén på Kungsbron 19 i centrala Stockholm. Tillsammans med kafferosteriet Arvid Nordquist arrangeras också en tävling där man kan vinna en lyxig klimatkompenserad kaffemaskin samt ett års förbrukning av kaffe till sin arbetsplats.

Sedan ett år tillbaka klimatkompenserar Smiling Faces hela sin verksamhet, och kan som enda företag i sin bransch erbjuda en helt klimatkompenserad kopp kaffe. Det är inte bara kaffet eller energiförbrukningen som klimatkompenseras utan också hela kaffemaskinen, muggen, mjölken, sockret, träskeden, transporten och den bakomliggande verksamheten.

Smiling Faces är sedan tidigare miljö- och kvalitetscertifierade enligt ISO 9001 respektive 14001, och genom att klimatkompensera sin verksamhet vill Smiling Faces öka medvetenheten om klimatförändringen och utsläpp av växthusgaser, något som man hoppas att kaffebjudningen och tävlingen tillsammans med Arvid Nordquist kan bidra ytterligare till.

- Vår ambition är att sprida lite glädje varje morgon genom att bjuda på kaffe. Vi ser detta som en möjlighet att liva upp Kungsbron lite extra i höstmörkret, och samtidigt göra folk uppmärksamma på klimatfrågan, säger Patrik Tysell, VD på Smiling Faces.

Kaffebjudningen pågår vardagar mellan kl. 7.30 - 9.30 under hela september månad. Smiling Faces önskar alla varmt välkomna förbi på en kopp klimatkompenserat kaffe!

• iso 9001
  • iso-certifiering
  • kaffe
  • kaffemaskiner
  • klimatkompensation
  • miljö
  • paus
  • paus management
  • smiling faces
  • kaffebar
  • foodbox

Med 25 anställda och en beräknad omsättning på 60 miljoner år 2012 levererar Smiling Faces Paus Management® till Sveriges arbetsplatser. Med innovativa starka koncept och engagerade medarbetare erbjuder Smiling Faces behovsanpassade pauslösningar till kunder som sätter den egna medarbetaren i centrum. För mer information, besök www.smilingfaces.se.

Moa Göransdotter

Presskontakt Marknad- och försäljningschef Marknad, försäljning, affärsutveckling +46 8 400 215 37