Winnerbäck inleder sin sommarturné på Sofiero

Nyhet   •   Dec 03, 2019 12:31 CET

Lars Winnerbäck inleder sin sommarturné 2020 på Sofiero Slott 10 juli

Efter en höst med både nysläppt album och hyllad turné fortsätter Lars Winnerbäck sin resa runt Sverige. Den 10 juli kommer den folkkäre artisten till Helsingborg för en konsert på Sofiero Slott.

Lars Winnerbäck hinner knappt avsluta höstens uppmärksammade arena-turné i Sverige och Norge innan han meddelar att succén följs upp med konserter i slottsträdgårdar, på festivaler och utomhusarenor sommaren 2020. Han inleder sin turné på Sofiero Slott och därefter följer ett 20-tal konserter innan det blir final i hemstaden Linköping.

I höstas släppte Lars Winnerbäck sitt tolfte album, ”Eldtuppen”, som enligt recensenter och fans räknas som en av hans bästa. Under sommarens konserter blandas låtar från Eldtuppen med sånger från hans 20-åriga långa karriär som artist. Med sina album ”Söndermarken”, ”Hosianna”, ”Granit & Morän” och ”Med solen i ögonen” samt ett flertal turnéer i bagaget är Lars Winnerbäck en av Sveriges mest populära liveartister. Han har mottagit flera Grammisar, Rockbjörnar och P3-priser.

Med sig på sommarens turné har Winnerbäck ett band bestående av Jerker Odelholm (bas), Staffan Johansson (gitarr), Carl Ekerstam (gitarr), Therese Johansson (gitarr/sång), Johanna Löfgren (trummor) och Tomas Hallonsten (keyboard).

Biljetterna släpps 5 december kl. 10.00.

VAR: Sofiero Slott Helsingborg
NÄR: 10 juli 2020