Medicinska riksstämman - fortbildning för hela vårdteamet

Medicinska riksstämman - fortbildning för hela vårdteamet

Framtidens hälsa är allas ansvar. Tillsammans utvecklar vi en bättre sjukvård och livskvalitet för dagens och morgondagens patienter. Medicinska riksstämman hålls på Stockholmsmässan den 28-30 november! I samarbete med våra vetenskapliga sektioner och medarrangörer skapar vi ett spännande, brett program för att lyfta hälso- och sjukvårdens viktigaste frågor, presenterar den senaste forskningen och utmanar beslutfattarna.

Medicinska riksstämman är en unik mötesplats där alla inom vårdens professioner möts för att fortbilda sig, debattera, diskutera, träffa kollegor, politiker och företrädare från näringslivet. I utställningen har vi fler scenprogram med spännande och högaktuella ämnen som diskuteras och debatteras tillsammans med publiken.

Med årets tema ”Framtidens hälsa” vill vi stimulera till samtal och lärande med ett brett anslag som belyser såväl lokala som globala perspektiv. Vi erbjuder ett brett program med symposier, ST-kurser, posters, seminarier, work-shops och debatter med inbjudna svenska och internationella föreläsare.

Tusentals läkare, forskare, sjuksköterskor, sjukgymnaster, studenter och andra i vårdteamet deltar, debatterar, diskuterar, tar del av produktnyheter och minglar tillsammans med politiker, beslutsfattare och företrädare för näringslivet.

Genom kunskap och dialog utvecklar vi vården tillsammans! Mer information se www.riksstamman.se eller SLS kansli, 08-440 88 60.