Arla tilbagekalder Protino syrnet mælkedesserter med rabarber/vanilje og æble/kanel

Arla Foods trækker et mindre parti Protino syrnet mælkedesserter med Rabarber/Vanilje og Æble/Kanel tilbage. De syrnede mælkedesserter er produceret på Hobro Mejeri (M197) med følgende mindst holdbarhedsdatoer til:
d. 12. juni 2019 og d. 19. juni 2019.

Tilbagetrækningen sker fordi produkterne ikke lever op til Arlas kvalitetskrav, da der er fundet sporadisk utilsigtet vækst af skimmel i Protino syrnet mælkedesserter med Rabarber/Vanilje og Æble/Kanel.

Den sporadiske utilsigtede vækst af skimmel er synlig i de ganske få implicerede bægere af Protino syrnet mælkedesserter med Rabarber/Vanilje og Æble/Kanel. Der er ingen sundhedsrisiko forbundet med dem. Arla har dog valgt at tilbagetrække de to partier på tilsammen godt 53.000 bægere for at undgå unødig bekymring hos forbrugerne. Arla Foods har samtidig meldt tilbagekaldelsen til Fødevarestyrelsen.

Produkterne er solgt til grossister og i supermarkedskæder over hele landet.

Forbrugere der har købt disse produkter, kan få deres pengene refunderet ved enten at fremvise produktet eller en kvittering i den butik, hvor produkterne er købt.

Arla Foods beklager hændelsen og det besvær, som følger med.

Forbrugerkontakt:
Arla Forum på arlaforum@arlafoods.com eller telefon 7015 0500 (man-fredag 9-14)

_______________________________________________________________________________

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 10.300 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. Arla Foods er en af de førende aktører inden for den internationale mejeriverden, med kendte mærker som Arla®, Lurpak®, Puck® og Castello®. Arla Foods fokuserer på at levere mejeriprodukter fra bæredygtigt landbrug og drift, og er også verdens største producent af økologiske mejeriprodukter.