Foto: Martin Stampe

Kokkenes Køkken indtager Århus med ny kontrakt

Smilets by kan snart smile endnu mere. Den 27. maj bliver byen nemlig en indbygger rigere, når Kokkenes Køkken indtager Århus. Det sker i kølvandet på en netop underskrevet aftale for Schmidt Hammer Lassen-domicilet, som fremover skal danne rammerne for et moderne kontorhus – og bæredygtig kantinegastronomi.

Kultur og verdenskøkkener. Bæredygtighed og øget sundhed. Sådan lyder opskriften på kantineaftalen, som Kokkenes Køkken netop har underskrevet med Newsec. Aftalen indebærer kantinedriften af Schmidt Hammer Lassen-domicilet på Oluf Palmes Allé – og det er den første af sin slags i Århus for Kokkenes Køkken, som ser frem til at bringe en ny kantinekultur til Danmarks kulturhovedstad, lyder det fra salgsdirektør i Kokkenes Køkken, Martin Damby:

”Kokkenes Køkken rykker til Århus – og vi håber, at denne aftale blot er den første i rækken af mange. Vi ser frem til at berige landets kulturhovedstad med et kantinekoncept, der bringer verdens mange madkulturer og bæredygtige køkkenprincipper til byen. Jeg føler mig overbevist om, at vi kommer til byen for at blive” forklarer Martin Damby.

Mange munde at mætte

Domicilet på Olof Palmes Allé er både kendt og markant. Bygningen strækker sig over mere end 2.400 kvadratmeter, og har tidligere dannet rammerne for Harman Internationals kontorer. I dag er det ejet og istandsat som kontorhus af PFA Ejendomme.

Blandt lejerne er SOS International og SOS Dansk Autohjælp med mere end 200 medarbejdere, som fremover kan se frem til både bæredygtig, sund og fleksibel kantinegastronomi.

”Vi ser frem mod en spændende opgave i rammer, der er både velkendte og nye. For selvom vi for første gang nogensinde rykker ind i Århus, er det med rygsækken spækket med årelang erfaring, når det kommer stordrift af kantinekøkkener,” udtaler Martin Damby og tilføjer:

”Vi har mange munde at mætte dagligt. Det forpligter – og vi er mere end klar til at bevise over for vores nye og mange kantinegæster, at vi kan stå distancen. Præcis som vi allerede gør det for en række af landets andre store kontorhuse”.

Kontorfællesskaber i fokus
Aftalen om kantinedriften på Olof Palmes Allé er for Kokkenes Køkken den tredje i rækken af kontorfællesskaber i 2019. Det er således ikke alene Århus, der kan se frem til en ny beboer, men også Amager og Taastrup, der pr. 1. juni stifter bekendtskab med kantinekonceptet i henholdsvis Huset Edison og på Dybendalsvænget.

”Vi har et klart fokus på kontorfællesskaber, og vi beviser gang på gang og dagligt, at vi er rustet til at levere – uanset om gæsterne tæller 200 eller 700. Den erfaring tager vi med til Århus, når vi indledningsvist slår vores folder i domicilet på Olof Palmes Allé,” forklarer Martin Damby.

Faktaboks:
Om Kokkenes Køkken
Kokkenes Køkken blev stiftet i 2015, og er en selvstændig enhed under en af Danmarks ældste, familieejede virksomheder, Forenede Service A/S.

Dagligt servicerer Kokkenes Køkken mere end 10.000 medarbejdere og gæster fordelt over hele landet – i såvel store virksomheder som mindre kontorhuse. Bag hver gryde står en faglært kok klar til at tilberede sunde og bæredygtige retter – blandt andet derfor blev Kokkenes Køkken i 2018 kåret som en af Danmarks tre bedste kantineløsninger af Landbrug & Fødevarer.