Værktøj og autodele

Modstrøm og FTZ Autodele & Værktøj A/S sætter grøn omstilling i gear

Nyt strategisk partnerskab mellem FTZ og Modstrøm vil, med totalløsningen Grøn viden, levere et væsentligt bidrag til den grønne omstilling af autobranchen – til gavn og glæde for de professionelle værksteder og for værkstedernes kunder.

Flere fokuserer i stadig højere grad på klimavenlige valg, hvilket afspejles i såvel deres valg af bil som værksted. FTZ vil med partnerskabet med Modstrøm medvirke til, at de danske værksteder, både økonomisk og klimabevidst, kan fastholde med at være bilisternes foretrukne valg.

”For at skabe værdi for vores kunder er det vigtigt, at vi som samarbejdspartner understøtter de professionelle værksteders mulighed for at imødekomme fremtidens behov og krav. Det gør vi ved at give værkstederne en nem mulighed for at komme i gang med deres egen grønne omstilling og derigennem vise de klimabevidste bilejere sine grønne initiativer. Sammen med det store besparelsespotentiale på energiregningen vil partnerskabet med Modstrøm bidrage til at forbedre værkstedernes evne til at vise en grøn profil, øge konkurrenceevnen og tiltrække nye kunder”, siger Claus Dilling, Business Operation Manager ved FTZ.

Spar penge og opnå en grøn(nere) profil
Modstrøm er Danmarks førende leverandør af personlig grøn omstilling til virksomheder og private. Med det nye samarbejde får de professionelle værksteder, gennem Grøn Viden fra FTZ, en gratis og uforpligtende gennemgang af deres energiforbrug. En sådan gennemgang resulterer i en række anbefalinger til, hvad værkstedet kan gøre for at spare penge og skærpe sin grønne profil.

”Hos Modstrøm oplever vi i stadig stigende grad, at vores erhvervskunder efterspørger løsninger, der kan hjælpe dem til ikke bare at spare penge, men også skærpe deres grønne profil i forhold til egne kunder. Ved at gå forrest og demonstrere at man vil bidrage til den grønne omstilling, giver man ikke bare sig selv, men også kunderne, muligheden for at handle med holdning” siger administrerende direktør Anders Millgaard fra Modstrøm.

Om FTZ
FTZ er Danmarks største autogrossist, der har fokus på at udvikle de danske værksteder via både reservedelsleverancer, uddannelse, IT-systemer, forretningsoptimering via Workshop 365 samt det nyeste; hjælpe til grøn omstilling via Grøn Viden. Dette er med til at skabe stærke forbindelser og godt samarbejde med både kunder, samarbejdspartnere og leverandører, udtaler vicedirektør Michael Gadegaard med ansvar for koncepter, akademi og Workshop 365.

Om Modstrøm
Modstrøm er Danmarks første uafhængige energiselskab. Deres mission er at drive danskernes grønne energiomstilling ved at gøre det nemt, rentabelt, bæredygtigt og fordelagtigt at omstille sig til grøn energi, med klimavenlige og innovative produkter og services. Modstrøm ønsker at lære danskerne, at den grønne energiomstilling ikke kun handler om at købe strøm fra grønne energikilder, men om aktivt at gennemføre energioptimering i den enkelte husstand og virksomhed med alt fra LED-pærer og digitale termostater til varmepumper, isolering og solcelleanlæg.

Modstrøm er Danmarks førende grønne energiselskab. Vores mission er at drive danskernes grønne energiomstilling ved at gøre det nemt, økonomisk bæredygtigt og fordelagtigt at omstille sig til grøn energi med klimavenlige og innovative produkter og services.

Claus Dilling

Business Operation Manager +45 40175777