Mynewsday 2021 - Beyond the message

Mynewsday 2021 - Beyond the message

Mynewsdesk kan stolt præsentere Pontus. F. Christoffersen som en af hovedtalerne til dette års Mynewsday. Pontus er kommunikationsekspert med fokus på præsentation- og forhandlingsteknikker og moderne retorik. På Mynewsday vil Pontus holde et foredrag om retoriske strategier og psykologi i en digitaliseret verden.

Pontus præsentation vil fokusere på, hvordan du skaber et tydeligt budskab, som giver dig de resultater, du gerne vil have. Han har stor erfaring med træning af politikere, ledere og forskellige teams i store organisationer så som H&M, ABB, Sectra, Bonava og PwC. Med sine stærke evner i at kombinere teori og praksis, vil Pontus give dig den vigtigste viden om, hvad du skal sige og endnu vigtigere; hvorfor det virker.

Dit emne er “Beyond the message” - hvad kan dette års deltagere til Mynewsday forvente at lære?
At der er mere i kommunikation, end hvad du siger, og hvordan du siger det. Der er en psykologisk dynamik, som vi bliver nødt til at tage højde for, når vi udarbejder vores kommunikation for at sikre, at det bliver modtaget på den måde, vi havde tiltænkt det.

Hvorfor begyndte du at arbejde med retorik?
Som jeg ser det, har vi to store problemer på vores arbejdspladser i dag; nervøsitet og passiv-aggressiv adfærd, som begge har rødder i retorik og kommunikation. Udover at være hovedårsagen til kedelige og uinspirerende powerpoint-præsentationer medvirker de også en negativ kultur, hvor vi, i stedet for at tale sammen, taler om hinanden. Dog kan vi, med strategier der er bakket op af videnskaben, nemt tage kontrollen tilbage over vores nervøsitet og blive gode talere. Vi kan løse konflikter og skabe en progressiv kultur, som vil øge trivslen hos vores medarbejdere og øge vores profit.

Hvad er den bedste ting ved at arbejde med retorik?
Jeg elsker reationen fra andre mennesker, når de virkelig kan mærke, at deres liv bliver lettere efter at have lært et par effektive strategier. Jeg kan hjælpe andre med at genskabe deres selvsikkerhed og gøre dem til bedre personer ved at give dem de rigtige værktøjer, de har brug for til at håndtere deres kommunikative udfordringer. På den måde bliver de bedre kommunikatører, bedre talere, bedre ledere og bedre forhandlere både professionelt, men også i deres private liv. Og glæden ved både at se dem blive bedre til deres job og til at skabe bedre private relationer - det er det, jeg elsker ved mit job.

Hvad tænker du er vigtigt i fremtiden for kommunikatører?
Autensitet er altoverskyggende! Jo mere vi snakker om strategier, der involverer, hvordan vi får vores budskaber ud, jo vigtigere er det, at vi ikke lader dem overtage vores personlighed. Vi skal bruge vores strategier uden at blive til dem. I verden i dag er der et enormt fokus på perfektion, men egentlig søger vi alle sammen i højere grad autencitet.

Giv os tre hurtige tips til at få sit budskab igennem

• Vær autentisk, undgå at lyd som en trænet politiker og lad din personlighed skinne igennem
  • Ingen kan lide at blive overtalt af andre end sig selv. Så husk, at nogen gange kan spørgsmål måske virke mere overbevisende end udsagn
  • Hav altid spørgsmålet “Hvad får de ud af det?” i tankerne, når du udarbejder dit budskab. Det er det, de er interesserede i. Ikke din baggrund eller hvor mange ansatte du har, men i højere grad hvad du kan hjælpe hjælpe dem med, og hvorfor de skal lytte til dig.

Mynewsday er en af de største arrangementer for alle der arbejder med markedsføring, PR og kommunikation i hele Norden. Arrangementet finder sted d. 11. november, og årets tema er The Future of PR and Communication. Vær sikker på at du ikke går glip af det ved at tilmelde dig gratis her!

Jourhavende Pressekontakt