Nomineringerne til Skandinaviens største PR-konkurrence, PR Awards, er nu åbnet

Nomineringerne til Skandinaviens største PR-konkurrence, PR Awards, er nu åbnet

“Purposeful PR”, “Best Innovative Communication” og “Most Impactful Crisis Management” – det er nogle af kategorierne i Mynewsdesk PR Awards 2023. Nu er der åbnet for nomineringerne, juryen er sat, og konkurrencen er officielt gået i gang.

Mynewsdesk PR Awards har eksisteret i over 10 år, og det er en konkurrence, der bringer organisationer fra Sverige, Norge og Danmark sammen for at konkurrere i forskellige kategorier. Fællesnævneren for alle kategorier er PR. “Formålet med konkurrencen er at sætte fokus på kreativitet, meningsfulde PR-indsatser og den vigtige rolle, som PR spiller for organisationer i dag”, siger Louise Barnekow, CEO hos Mynewsdesk.

– Hvad er god PR? Det er PR, der har et formål, og som i højere eller mindre grad engagerer. Og det er det, vi ønsker at fejre med dette års PR Awards. Vi ønsker at sætte fokus på den enorme kraft, der ligger i fortjent opmærksomhed, i en tid hvor vi oversvømmes af kommunikation hver eneste dag. Helt enkelt: at komme tilbage til udgangspunktet.

Sidste års vindere inkluderede The Body Shop, Fuldkornpartnerskabet og Löfbergs. Hvilke organisationer, som bliver dette års vindere, er endnu uvist. Nomineringerne er åbne indtil d. 14. september 2023, finalisterne vil blive præsenteret d. 21. september, og vinderne vil blive annonceret d. 26. oktober. Vinderne udvælges af en jury bestående af eksterne eksperter på områder relateret til de førnævnte kategorier, såvel som tidligere vindere. Juryen ledes af Åsa Blomberg, Marketing and Communications Manager hos Myrorna og inkluderer ligeledes Mynewsdesks Head of PR, Adam Karseland.

– Mynewsdesk har over 4000 brugere, som skaber en enorm mængde god PR på daglig basis. Det er meget spændende at gennemgå bidragene sammen med resten af juryen og få en chance for at fremhæve det, vi alle hos Mynewsdesk brænder for: nemlig god PR. Jeg er særligt passioneret omkring kategorien "PR with a purpose", da denne kategori omhandler selve essensen af PR. Når alt kommer til alt, bliver meningsfuld PR ofte til god PR, siger Adam Karseland.

Om Mynewsdesk: En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Når du benytter vores brugervenlige platform, gør vi det lettere for dig at publicere, distribuere og måle på dine PR- og kommunikationsindsatser.

Læs mere på www.mynewsdesk.com/dk

Pressekontakt Press contact +46 79-075 64 25

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk