Her er vinderne i dette års Nordic PR Awards

Her er vinderne i dette års Nordic PR Awards

I mere end et årti har Mynewsdesk arrangeret Nordic PR Awards for at hylde organisationer, der har haft succes med deres PR-arbejde i det forgangne år. I går, under den årlige galla på Nordic Light Hotel, blev dette års vindere annonceret.

Efter at have gennemgået hundredvis af indsendte nomineringer med gode eksempler på fremragende PR- og kommunikationsarbejde, har Mynewsdesk sammen med et advisory board af eksperter fundet frem til syv vindere af dette års Nordic PR Awards.

Understøttet af data fra Mynewsdesks platform er de nominerede blevet gennemgået og analyseret, og deres kreativitet er blevet vurderet. De nomineredes præstationer, engagement og rækkevidde er blevet taget i betragtning, indtil der kun var én organisation tilbage i hver kategori.

Og vinderne af dette års Nordic PR Awards, som blev fejret under gallaen, er:

Ford har et presserum, der bliver udnyttet til fulde. De publicerer en stor variation af både pressemeddelelser, nyheder og blogindlæg - og har velskrevne tekster kombineret med flotte billeder. De gør brug af de forskellige værktøjer i presserummet; fra at sørge for at tagge deres nyheder med relevante søgeord til at bruge videoer af høj kvalitet.

Hjärt-Lungfonden
viser en variation af nyhedsindhold, der strækker sig fra debatindlæg, fakta, uddannelses- og informationsnyheder og har et mål om at inspirere gennem proaktive aktiviteter for at fremme folkesundheden. Deres presserum er for alle, de holder en løbende og relevant dialog med medier og abonnenter, og de bygger samtidig bro mellem deres presserum og sociale medier.

Cappelen Damm
omfavner alle muligheder i deres presserum - perfekt for en virksomhed med et bredt spektrum af historier at dele. Med en stor portefølje og historier, der hver især kræver deres egen karakteristiske præsentation, har de fundet deres egen klare og tydelige stemme i kommunikationen. De skiller sig også ud ved deres unikke måde at inddrage lokalsamfundet på.

Med hyppige udgivelser gennem hele det sidste årti maksimerer Löfbergs brugen og det fulde potentiale af deres presserum. De viser en dyb forståelse og passion for PR med deres fængende historiefortælling, velskrevne tekster og brede vifte af emner, deres noget nicheprægede forretning til trods. De formår at skabe en balance i deres kommunikation, fra at tale om vigtige initiativer inden for bæredygtighed til sjove og engagerende studier inden for deres felt. Löfbergs er værd at se op til, når det gælder PR og kommunikation!

GeBlod har på enestående vis haft succes med at nå deres målgruppe med et hjertevarmt og livreddende budskab. De manøvrerer i et vanskeligt medielandskab, hvor volumen er høj, med et budskab om liv og død, som kan virke en smule skræmmende, og med et ekstremt begrænset budget. På trods af dette er resultatet forbløffende, og brandet og dets formål er nu velkendt. Mange liv er reddet på grund af denne præstation.

Lelo udviser ægte innovationsånd ved bevidst at skubbe til grænserne og demonstrere et dybt engagement til både deres forbrugere og deres rolle i samfundet. Det er let at se et behov hos forbrugeren og ændre sin taktik og markedsføring, så den passer til disse behov og kalde det innovation. Hvad, der er meget sværere, er at se alt det, der findes, og så finde det, der mangler. Det adskiller en medløber fra en leder og en tilpasningsdygtig virksomhed fra en pioner. Lelo er både en leder og en pioner.

Tekniska museet har vist, at det ikke kun handler om omfanget eller rækkevidden af mediedækningen, men også om historiens relevans - er mediedækningen en god afspejling af det brand, vi forsøger at opbygge, og det budskab, vi ønsker at få ud til vores vigtigste målgrupper? De bruger måling og evaluering, ikke blot for at dokumentere, at de kan skabe dækning, men også som et middel til at lære, forbedre sig og foretage de nødvendige justeringer af hele deres kommunikationsstrategi og tilgang til medierelationer.

Stort tillykke til alle vinderne. Dette års galla viser, at PR ikke bare er en profession; det er en kraft til forandring og en drivkraft for fremskridt. Det handler om at skabe tillid, fremme forståelse og forstærke meningsfulde budskaber. Nordic PR Awards er en platform til at fejre disse præstationer, og god PR skal fejres.

Tak til alle jer, der har indsendt nomineringer, til dem, der deltog i fejringen i går, og til alle, der har gjort dette muligt.

For mere information om vores Nordic PR Awards, klik her.

Om Mynewsdesk: En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Når du benytter vores brugervenlige platform, gør vi det lettere for dig at publicere, distribuere og måle på dine PR- og kommunikationsindsatser.

Læs mere på www.mynewsdesk.com/dk

Adam Karseland

Pressekontakt Press contact +46 79-075 64 25

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk