Aurora Estate, Lappi Ylläs.

MaRa ja Aurora Estate jatkaa taistelua ruokaravintoloiden puolesta!

Aurora Estaten omistajat ovat taistelleet Joulun ajan rajoituksia vastaan, samalla kun hallitus on nauttinut joululomastaan.
Yrittäjät ehdottivat hallitukselle, että pieni ruokaravintola saisi pitää ovet auki sillä ehdolla, että vaatisi negatiivisen koronatestituloksen kaikilta asiakkailta. Valitettavasti yrittäjätät Heidi Seikkula ja Sirly Ylläsjärvi eivät ole saaneet vastausta hallitukselta. Kansa on kuitenkin yrittäjien puolella ja he ovat saaneet valtavan määrän positiivista palautetta. Asiakkaat olisivat olleet valmiit tähän yrittäjien ehdottomaan turvallisimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon.

Ahvenanmaalla on purettu kaikki rajoitukset 24.12. Tästä ei ole uutisoitu missään?

Sirly ja Heidi ovat myös todella huolissaan mökeissä ja hotellihuoneissa juhlimisesta. Lapissa on vain muutama poliisipartio, vartiat joutuvat tekemään myös poliisin työtä, siivojat ovat ahdistuneita järkyttävistä sotkuista ja tuhoista, kaikki ahtautuvat pieniin tiloihin juhlimaan ilman valvontaa. Lapissa ei ole edes lääkäriä pelastushelikopterissa, terveyskeskus päivystys on Rovaniemellä. Näillä rajoituksilla on isommat vaikutukset kun moni ymmärtää.

He ovat kuitenkin keskustelleet MaRan toimitusjohtajan Timo Lappin sekä AVI:n edustajan kanssa siitä, miten toimintaa voidaan jatkaa säädösten mukaisesti. Kaikki neljä olivat samaa mieltä perusteettomista rajoituksista jotka ovat kohdistuneet ruokaravintoloihin.

Aurora Estate jatkaa taistelua työntekijöidensä, yrityksensä ja elinkeinonsta harjoittamisen puolesta.
Koronaturvallinen Lappi sivuilta voi todeta, että suurin osa tartunnoista ja altistumisista on tapahtunut Rovaniemellä kaupoissa. Jos Helsingissä on kaikki altistumiset ja tartunnat, lyödäänkö Tampere kiinni?

"Valtioneuvosto päätti asettaa leviämisalueiden ruokaravintoloille erittäin ankarat rajoitukset, joita ei voi välttää edes koronapassia käyttämällä. THL on luokitellut ruokaravintolat vähäisen riskin tiloiksi. THL ei esittänyt valtioneuvostolle 21.12. antamassaan lausunnossa ruokaravintoloille erittäin ankaria rajoituksia. Eduskunta on edellyttänyt, että rajoituksissa on otettava huomioon ravintolatyyppien riskipitoisuus, ja että vähäriskisempään toimintaan suunnataan keveämpiä aukiolo- ja anniskeluaikarajoituksia. Sosiaali- ja terveysvaliokunta on todennut, että ruokaravintoloiden sulkemisen ennen klo 21 tulee olla erityisen korkean kynnyksen takana. MaRa haluaa saattaa valtioneuvoston päätöksen laillisuuden tutkittavaksi, koska päätöksellä on erittäin kielteiset vaikutukset yrittäjiin ja työntekijöihin. Valtioneuvoston päätöksen takia ruokaravintolat menettävät myyntiä satoja miljoonia euroja ja joutuvat lomauttamaan tuhansia työntekijöitään. " MaRa

Suurin kysymys kuuluu: kuka tätä hallitusta johtaa, Pääministerimme Sanna Marin vai perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiuru? Tämä asia on tullut useissa keskusteluissa tänään esille.