“Green Truck-kilpailun voitto on todiste saavutuksistamme ja osoitus arvoista, joita Scania tarjoaa asiakkailleen,” kertoo Stefan Dorski Scania kuorma-autojen johtaja. ”Kilpailuun osallistuva auto on samanlainen kuin ne joita tarjoamme asiakkaillemme

Scania Super voittaa Green Truck-palkinnon jo kuudennen kerran peräkkäin

Jälleen kerran Scania on voittanut eurooppalaisen Green Truck-kilpailun. Tämä on jo kuudes perättäinen voitto Scanialle. Tällä kertaa Scania osallistui kilpailuun uudella Super-voimalinjalla. Erinomainen kuljetustalous ja polttoainetalous toivat voiton tällä kertaa – jo kuudennen kerran peräkkäin. Green Truck-kilpailuun kutsutaan kaikki eurooppalaiset kuorma-autovalmistajat. Kilpailun järjestävät vuosittain kaksi saksalaista alan ammattilehteä ja tarkoituksena on löytää polttoainetaloudellisin pitkän matkan kuljetuksiin tarkoitettu kuorma-auto

”Olen erityisen ylpeä, että Scania on jälleen valittu kokonaistaloudellisimmaksi kuorma-autoksi jo kuudetta kertaa peräkkäin, “ kertoo Scania kuorma-autojen johtaja Stefan Dorski. ”Meidän uusi Super-voimalinja on tuonut aivan uudenlaista suorituskykyä markkinoille. Asiakkaat voivat nyt hyötyä jopa 8% säästöistä polttoaineen kulutuksessa.”

Scanian uusin kuusisylinterinen ja 13-litrainen Super-moottori esiteltiin markkinoille marraskuussa 2021.Moottorimallistoon kuuluu neljä eri EURO 6 tehoversiota. Tämän vuoden kilpailuun Scania osallistui 500S mallilla. Green Truck-kilpailutestissä ajetaan vuosittain sama eri tieosuuksista koostuva 340 kilometrin reitti erilaisissa olosuhteissa. Kilpailuun osallistuttiin puoliperävaunuyhdistelmillä, joissa oli 4x2 rekkaveturit ja 32 tonnin kokonaispaino.

Green Truck kilpailun järjestävät alan johtavat saksalaiset ammattilehdet “Trucker” ja “Verkehrs­Rundschau”. Kilpailun tarkoituksena on selvittää kaikkein tehokkain kuorma-auto ottamalla huomioon polttoaineen kulutus ja reitin keskinopeus. Mittaukset suoritetaan tiukoilla kriteereillä ja huolellisesti. Mittauksiin vaikuttavat ulkoiset tekijät kuten lämpötila ja tuulen voimakkuus kompensoidaan, jotta mittaukset ovat kaikille autoille tasapuoliset ja tulokset mahdollisimman luotettavia.

Lisätiedot:

Örjan Åslund, Head of Product Affairs and Press Testing, Scania Trucks