Continental er Norges mest anbefalte dekkmerke

Continental er Norges mest anbefalte dekkmerke

Continental havnet på en tredjeplass på listen over Norges mest anbefalte merkevarer i fjor, og er det mest anbefalte av alle dekkmerker.

Det er YouGov BrandIndex som har sett nærmere på hvilke virksomheter og merkevarer som er gode på å skape ambassadører, altså tilfredse kunder som vil anbefale disse videre til venner og bekjente. YouGov lanserer ut fra denne dataen BrandIndex Brand Advocacy Rankings 2016.

Brand advocacy-scoren finnes ved å spørre befolkningen, hvilke av de følgende selskaper/merkevarer ville du anbefale til en venn eller kollega og hvilke ville du be venner, familie eller kolleger om å unngå. NetScoren regnes ut fra positiv svar minus negativ svar.

- BrandIndex er en løpende syndikert merkevare- og omdømmemåling som rapporteres real-time via en rapportgenerator som abonnenter får tilgang til. Med 100 daglige intervjuer måler vi 241 merkevarer som fordeler seg over 9 sektorer på 16 forskjellige målevariabler. Disse er blant annet hjulpet kjennskap, generelt inntrykk, kvalitet, verdi for pengene, kundetilfredshet og mye mer, forteller Per Ståle Ekrol, Research Team Manager & Product Manager hos YouGov BrandIndex.

Skandiabanken er Norges mest anbefalte selskap. På andreplassen finnes Toyota tett fulgt av Continental Dekk.

- Vi er stolte over å havne på tredjeplass på denne listen og førsteplass blant dekkprodusentene. Vi jobber knallhardt hver eneste dag for å levere kvalitetsprodukter til våre kunder, og det at vi er Norges tredje mest anbefalte merkevare tyder på at vi gjør mye riktig. Gode dekk er ekstremt viktig for trafikksikkerheten, og i Continental jobber vi med prosjektet Vision Zero hvor det overordnede målet er null ulykker, forteller marketingansvarlig for Continental i Norge, Hege Eike Lie.

Continental utvikler avansert teknologi for både person- og varetransport. Og som internasjonal dekkprodusent, leverandør til bilindustrien og øvrig industri tilbyr Continental bærekraftige, sikre og komfortable løsninger. Med sine fem divisjoner, Chassis og Sikkerhet, Interiør, Powertrain, Dekk og ContiTech hadde selskapet en omsetning på ca 39.2 milliarder euro i 2015 og sysselsetter i dag rundt 215.000 personer i 55 land.