Geitmyra Kristiansand ligger på Odderøya

Sjømatfest på Odderøya

Søndag 20. mars blir det fest på Geitmyra Matkultursenter på Odderøya. – Vi legger opp til sjømatmoro både ute og inne denne dagen, sier Helene Isaksen. Hun oppfordrer alle voksne til å ta med seg alle barna de kjenner. – Dette blir megagøy!

Nærheten til sjøen, handel og fiske har historisk sett vært en forutsetning for livet langs sørlandskysten og matkulturen har alltid basert seg på utstrakt bruk av sjømat. Denne søndagen disker vi opp med fiskeutstilling, levende dyr fra fjæra, nydampede blåskjell, østersbar, rekepilling, kaviarverksted og skreivitche for å nevne noe.

Det blir også plastkunstworkhop med Coolart, tangtrykk med Tjernø Kunst og skjæring av torsketunger med Markus Egelid. Barna kan også morte sitt eget fiskekrydder og det blir selvfølgelig sildequiz med fine premier.

Og mens barna spiser fiskekaker kan de høre fiskeskrøner fra fiskebåten med Lars Emil Nielsen.

Festen varer fra 12.00 – 15.00.

Her finner du Barnas aller beste sjømatfest på Facebook.

Sjølmatfesten er gratis og åpent for alle. Velkommen!

For mer informasjon, kontakt Helen Isaksen / helene@geitmyra.no / 48 10 66 69