Är du vår nästa kockstjärna?

Är du vår nästa kockstjärna?

Nu söker vi dig som har intresse av mat och service och drömmer om att jobba inom restaurang!

På Compass Group brinner vi för att göra matlivet enklare, godare och lyckligare! Vi stävar efter att skapa den bästa smakupplevelsen för framtiden och har därför gjort en storsatsning på att ligga i framkant både när det gäller hållbarhet, näringsinnehåll och smakupplevelse.

I samarbete med Arbets­förmedlingen och utbildningsföretaget Astar erbjuder vi nu en unik möjlighet att gå en arbetsmarknadsutbildning inom restaurang och storhushåll där deltagarna får lära sig allt om traditionell och modern hantverksmässig matlagning.

Utbildningen består av en 40 veckors skräddarsydd kombination av utbildning i Astars lokaler i Solna och arbetsplatsförlagt lärande (praktik) som sker under verkliga förhållanden i ett av Compass Groups kök. Man kommer bland annat att få kunskap om måltiden som helhet, livsmedels och näringskunskap, försäljning, servi­ce och bemötande, hygien, specialkost, ergonomi, miljö och hållbar utveckling.

Lärarna arbetar med varierande undervisningsformer för att eleverna ska få lära sig på det sät­tet som passar en bäst. Målet med utbildningen är att få grundläggande kunskaper som kockbiträde och anställning som ett första steg på karriärstegen inom Compass Group.

Utbildningen är 40 veckor lång och startar den 19 september.

SÅ HÄR GÖR DU OM DU ÄR INTRESSERAD
Du som är arbetssökande och inskriven på Arbetsför­medlingen är varmt välkommen att söka till arbetsmark­nadsutbildningen senast 19 augusti. Du kommer sedan att bjudas in till en informationsträff anordnad av Compass Group. Group.

Låter det spännande? Ansök senast 19/8 via:

www.recruto.se/apps/modal-window/new-candidate/jobid/49475

MER INFORMATION
Har du frågor om utbildningen eller vill du ha mer information? Ta kontakt med Francois Kaemmerle, rektor på Astar. +46 73-579 30 96, francois.kaemmerle@astar.se