Interiör,  Food &   Co Göranterrassen
Interiör, Food & Co Göranterrassen

Compass Group öppnar Food & Co Göranterrassen

Den 1 oktober öppnade Food & Co Göranterrassen på S:t Görans sjukhus i Stockholm. På den nya restaurangen kommer gästerna att kunna ta del av allt från frukost och lunch till catering och representation i en modern och luftig miljö.

Nya Food & Co Göranterrassenrymmer cirka 150 sittplatser plus tillhörande loungeytor med ytterligare 100 platser, där gästerna även kan sitta under lunchen. I anslutning till restaurangen finns även en högt belägen uteterrass.

- Vi är väldigt glada att vi äntligen kunnat öppna vår nya restaurang på S:t Görans sjukhus. Förhoppningen är att detta kommer bli ett positivt inslag för såväl vårdpersonal men även andra gäster som har vägarna förbi och vill få en inspirerande matupplevelse, säger Henrik Strinning, vd Compass Group Sverige.

Food & Co är ett varumärke inom Compass Group som utvecklar erbjudandet av mat på arbetsplatsen, och som jobbar aktivt med hälsosam, hållbar och från grunden vällagad mat.

Utbudet består av både klassiska och lite modernare rätter med färggranna tillredda sallader och tillbehör.

Möjlighet till take away och catering finns också.

Food & Co Göranterrassen har öppet för frukost kl.07.30 – 09.30 (kan variera) och sedan för lunch kl.10.30 – 14.00. Restaurangen går även att abonnera för möten och events både för företag och privatpersoner.

Compass Group har sedan tidigare avtal för drift av caféet i entrén och patientmaten på S:t Görans sjukhus, under varumärket Medirest.