Produktbild på 24 Hour Meals

Nytt ramavtal med ADDA inköpscentral gällande beredskapsmat

Compass Group är från och med 1 september en av leverantörerna till ADDA Inköpscentral för livsmedel inom krisberedskap. Syftet är att kunna erbjuda ett brett utbud av mat med långhållbarhet till organisationer, myndigheter och kommuner som behöver beredskapslager av livsmedel inför krissituationer.

Inom området beredskapsmat tillhandahåller Compass Group konceptet 24 Hour Meals med goda och näringsrika rätter och måltider med extra lång hållbarhet. Produkterna används bland annat till svenska försvaret och andra myndigheters dagliga verksamhet och kan förvaras för att kunna användas i händelse av en kris.

- Vi ser fram emot samarbetet med ADDA och är glada över förtroendet som leverantör av beredskapsmat. Vi märker en ökad efterfrågan på denna typ av produkter både med tanke på det oroliga läget i omvärlden och det ökade intresset för prepping och outdoor-aktiviteter, säger Tina Hellstadius, vd för Compass Group Sverige.

Inom ramavtalet för ADDA kommer Compass Group att erbjuda;

* frystorkade livsmedel
* mjukkonserver
* kompletta måltider för storkök
* heldagsportioner
* övriga livsmedel

Compass Group producerar årligen cirka 250 000 ransoner beredskapsmat inom 24 Hour Meals på produktionsanläggningen i Varberg.

Om 24 Hour Meals:
24 Hour Meals är en del av Compass Group i Sverige som levererar stridsransoner och frystorkad mat med lång hållbarhet. Verksamheten har funnits sedan 2008 och bland våra kunder finns tex polisen, brandkåren och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) samt Svenska Försvarsmakten. Dessutom säljer vi våra produkter till den svenska, danska och tyska utomhusmarknaden (detaljhandel).