Eurest utökar restaurangleveransen till Saab AB

Eurest utökar restaurangleveransen till Saab AB

Eurest har levererat tjänster till Saab AB sedan 2004.

Det nya avtalet innebär en förlängning för restaurangerna i Malmslätt och Tannefors i Linköping, innehållande frukt-, lunch- och cateringleverans vilket berör 6 000 medarbetare på anläggningarna. Leveransen utökas dessutom till att omfatta anläggningen i Huskvarna där Eurest övertar kökspersonal då en ny restaurang etableras. Detta sker under 2016 och är en konsekvens av uppförandet av ett nytt kontorshus då Saab flyttar sin verksamhet från Jönköping till anläggningen i Huskvarna.

- Vi är mycket glada över de förlängda och utökade partnerskapet med Saab, säger Jonas Siljhammar, VD Eurest en del av Compass Group AB. Vi brinner för att leverera mat och service av högsta kvalitet och är stolta över att göra det till SAAB’s medarbetare. Vi är nu redo att ta nästa steg i vår gemensamma framtid och ser med spänning fram emot ett fortsatt lyckosamt samarbete.

- Vi känner oss trygga i samarbetet med Eurest och hur de under åren utvecklat leveransen. Det utbud som erbjuds med högkvalitativa råvaror till ett rimligt pris stämmer väl till Saabs värderingar avseende hälsa och livsstil, säger Torbjörn Nibelius Vice President & Head of Property Saab AB.

För mer information, kontakta:
Jonas Siljhammar, Managing Director Compass Group
+46 8 440 75 08, Jonas.Siljhammar@compass-group.se

Safety - Integrity - Respect in everything we do. Find out more...

Eurest är en del av Compass Group, som är en världsledande leverantör av måltidsservice och andra supporttjänster. Den svenska verksamheten drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest, Chartwells och Levy Restaurants. Verksamheten omfattar måltidstjänster till företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg samt supporttjänster som konferensservice, reception, lokalvård, vaktmästeri och telefonservice. Läs mer om oss på www.compass-group.se