Interiörbild från Food & Co The Factory

Ny Food & Co på The Factory – modern lunchrestaurang i en innovativ kontorsmiljö

Den 1 november öppnade Compass Group en ny restaurang under varumärket Food & Co på The Factory, ett av Nordens största centrum för innovation och tech, beläget i Sollentuna norr om Stockholm. Här möter gästerna en modern lunchrestaurang med fokus på hållbara råvaror och spännande smaker, med menyer framtagna av Compass Groups Culinary Team.

Kontorsbyggnaden The Factory slog upp portarna 2019 och består av 12 000 kvadratmeter kontorsmiljö inramat i en inspirerande arkitektur. Ambitionen är att locka personer med anknytning till innovation, tech och nyskapande företag.

- The Factory är en spännande knytpunkt som andas nytänkande och framtidsvision. Det känns därför otroligt kul att få leverera en matupplevelse utöver det vanliga för The Factorys besökare, hyresgäster och andra i området. Vårt erbjudande har stort fokus på hållbarhet men också digitala lösningar som exempelvis vår app, säger Robbie Robertson, COO på Compass Group Sverige.

Food & Co – moderna smaker med hållbarhet i fokus
Restaurangen Food & Co är designad för att möta gästernas förväntningar på en modern restaurang som fungerar lika bra för en snabb frukost, en lunch med kollegorna eller take away. Lunchmenyn delas in i gröna smaker, klassiska smaker och världens smaker med en generös salladsbuffé.

– Det är en helt ny Food & Co som gästerna kommer att uppleva i The Factory, då vi har omarbetat alla recept och restaurangkonceptet som sådant. Vi arbetar lokalt och ansvarsfullt med förstklassiga leverantörer för att skapa en naturlig, hållbar och mångsidig meny. Maten påverkar vår hälsa och därför är det också viktigt att den är hälsosam med mycket grönt i fokus, säger Marcus Andersson, Culinary Manager på Compass Group.

På restaurangen finns också ett eget odlingsskåp som kan erbjuda färska örter och olika sorters sallat året runt, mer närodlat kan det knappast bli.

Med restaurangens app kan gästerna enkelt få erbjudanden, handla överblivna luncher till rabatterat pris, förbeställa take away m.m.

Stilren och välkomnande miljö
Inredningen går i naturliga material såsom rustikt trä med inslag av Food & Co:s varma signaturfärger grön, beige och gul. Miljön ska kännas välkomnande och inspirerande - ett ställe där man gärna stannar lite extra och njuter av en kaffe på maten.

Förutom restaurangen kommer Compass Group även ombesörja ett kommande café, reception, städ och service i lokalerna.

Öppettider:
Food & Co The Factory har öppet måndag – fredag kl.07.00 -15.00 med lunch mellan kl.10.30-13.00.