Triss i FFCR-mässor 2022

Triss i FFCR-mässor 2022

Med de lättade restriktionerna som träder i kraft i slutet av september kan förberedelserna för mässornas återkomst och fysiska möten nu fortsätta enligt plan. Under 2022 kommer Fastfood & Café & Restaurant Expo (FFCR) samla branschen i Sveriges tre största städer, med start i Malmö den 2-3 februari, Stockholm den 9-10 mars och Göteborg den 21-22 september. I Stockholm är i dagsläget över 200 utställare bokade och i Malmö respektive Göteborg är dagens siffra snart närmare 100 utställare.

''
Efter en lång väntan kan vi nu äntligen planera för att faktiskt starta upp mässorna igen.  Ja, det kommer att bli ett intensivt år, men också ett efterlängtat sådant. Nu vill vi alla få snurr på marknadsmaskineriet igen. En av fördelarna med att mässan under 2022 kommer att arrangeras i alla våra tre städer är att vi kan skapa en samlingpunkt i hjärtat av varje stor region i Sverige. Att hitta nya samarbeten och möjligheter erbjuds därmed i direkt närhet av många av våra besökares hemregion, vilket är underlättande efter en period som har varit allt annan än enkel'', säger Ann-Kristin Mogren, Head of Cluster FFCR.

“The New Normal”

Det är klart att mässans programfokus under våren kommer att gå under namnet ”The New Normal”, vilket inkluderar sex olika temaområden: New  ways of  operating, New  experience of dining, New ways of serving, New ways of eating samt New world of tech.  Dessa teman kommer under mässan att diskuteras med både kända branschprofiler och experter

''De senaste 1,5 åren har delvis omformat det vi tidigare sett som normalt, nya beteenden har lett till nya vanor och behov. Vi har också sett en enorm kreativitet växa ur pandemins spår. Hur ser det ut på andra sidan och framtiden efter det? Det tänkte vi att vi skulle gräva djupare i på mässan i februari och mars. Med oss kommer vi att ha några av alla de duktiga personer som har tagit sig igenom den här tiden och kommit starkare ut på andra sidan.'' En mässa med branschen, för branschen, avslutar Ann-Kristin.

För mer information och bilder: