Mindmancer och Atlantic Security tecknar samarbetsavtal

8 juli 2012

Mindmancer och Atlantic Security har tecknat ett samarbetsavtal. Bolagen har sedan 2011 arbetat tillsammans. Det nya samarbetsavtalet är en del i Mindmancers utökade partnerprogram som fokuserat leder en partner till försäljningsframgångar.

– Vi har en hög försäljningstillväxt i Stockholmsregionen och behöver duktiga Partners för att tillgodose det växande behovet av säkerhetstjänster. Atlantic Security har visat framfötterna och håller hög kvalité med kunden i fokus, säger Richard Radomski, Partneransvarig på Mindmancer AB.

– Vi har varit partner med Mindmancer och arbetat med deras kameralösningar i drygt ett år, och har nu ingått ett nytt avtal. Vi gläds mycket av detta samarbete då Mindmancer har, precis som Atlantic Security, ''kunden i fokus'' och en mycket hög servicenivå. Mindmancer har även ett nytänkande som vi gärna vill vara med och utveckla och förverkliga, säger Christer Bolk, VD på Atlantic Security AB.

Nu har samarbetet utökats med ett agentavtal som tillåter Atlantic Security att ta rollen som försäljningsagent. I egenskap av försäljningsagent kan Atlantic Security erbjuda intelligent kamerabevakning och tillhörande tjänster kopplat till certifierade larmcentraler.

Mindmancers partnernätverk är rikstäckande men i en del regioner behövs fler partners för att möta kundtillströmningen. Atlantic Security blir även det första svenska företag som går in i Mindmancers nya partnerprogram.

– Det nya partnerprogrammet tar partnerskap till en ny nivå, vilket inte är för alla. Arbetet är ”hands on” och väldigt djupgående och följer en process som leder till affärer och nöjda kunder. Atlantic Security är precis som Mindmancer lett av entreprenörer och det ger det där lilla extra, säger Johnny Berlic VD för Mindmancer AB

För mer information kontakta:

Mindmancer
Richard Radomski, Partneransvarig på Mindmancer AB, 031 – 789 40 41.
Johnny Berlic, VD för Mindmancer AB, 031 – 789 40 01

Atlantic Security
Christer Bolk, VD för Atlantic Security AB, 073-514 32 30

• Partnerskap, samarbeten

• partnerprogram
  • richard radomski
  • christer bolk
  • smarta kameror
  • atlantic security

• Stockholm

Mindmancer ”Vi fångar tjuvar i realtid”™ är marknadsledande på bygg- och skolbevakning i Sverige och stor leverantör av intelligent kamerabevakning till industriföretag. Bolaget har verksamhet i Sverige, Polen och Finland och levererar till övriga Europa och USA. Intelligenta kameror kopplat till SSF 136:4 certifierad larmcentral förhindrar brott och skyddar integriteten

Atlantic Security AB är företaget som tar ett helhetsansvar för säkerheten för företag såväl som privatpersoner. Atlantic Security arbetar med skräddarsydda lösningar som inkluderar inbrottslarm, överfallslarm, personlarm, brandlarm, passersystem, kameraövervakning, säkerhetsskåp samt kassaskåp.