Författaren Björn Ranelid, aktuell med "Min skolfröken skall vara ett frimärke" besöker Kiviks Musteri och Solnäs Gård första helgen i december.

Kiviks Musteri bjuder in till boksignering med Björn Ranelid

Den första helgen i december bjuder Kiviks Musteri in till boksignering och adventsmys tillsammans med författaren och estradören Björn Ranelid. Här ges tillfälle att få Ranelids nya bok signerad och provsmaka Paradismust.

Familjeföretaget Kiviks Musteri är starkt förknippat med Österlen och böljande äppelodlingar. Äpplet och trakten ligger företaget nära hjärtat, vilket de har gemensamt med författaren Björn Ranelid som delar av året bor granne med musteriet. Och nu bjuder Kiviks Musteri och Ranelid in till mustprovning och boksignering.

- Det ska bli jätteroligt att få hit Björn Ranelid, är det någon som älskar Österlen lika mycket som vi på Kviks Musteri så är det ju Björn, säger Helene Grafman, Butiks- och Upplevelsechef på Kiviks Musteri och fortsätter:

- Extra roligt är det också eftersom vår Paradismust som bär hans namn precis vann sin klass i årets upplaga av Must-SM.

Björn Ranelid som är aktuell med den nya boken ”Min skolfröken skall vara ett frimärke”, besöker Kiviks Musteri och Musteributiken under lördagen den 3/12. Här får besökarna chansen att få boken signerad av författaren själv. Under söndagen den 4/12 bjuder även Kiviks Musteri på Solnäs Gård in till adventsmys tillsammans med författaren.

Under båda dagarna bjuds det på den vinnande Paradismusten, gjord på äppelsorterna Aroma, Discovery, Gravensteiner och Rubinola, alla från Ranelids egen äppelodling.

Kiviks Musteri är ett svenskt familjeföretag i femte generationen som utvecklar, producerar och säljer produkter baserade på frukt, bär och grönsaker. Vi har funnits på Österlen sedan 1888 och är idag ett modernt svenskt livsmedelsföretag med en familjär företagskultur och stort engagemang för bygden. Hållbarhet och ansvar kommer naturligt för oss som företag i en naturnära miljö. Idag har Kiviks Musteri omkring 200 engagerade medarbetare och omsätter cirka 700 msk. Varje år tar våra besöksmål i Kivik och på Solnäs Gård utanför Lund emot en kvarts miljon besökare som njuter av miljön, handlar i butikerna och kopplar av i våra vackra trädgårdar, caféer och restauranger.