Äppelglögg från Kiviks Musteri.

Kiviks Musteri lanserar mustig Äppelglögg på flaska

Inför årets julsäsong lanserar Kiviks Musteri en Äppelglögg 2,2% på flaska. Glöggen kommer finnas tillgänglig i företagets webbshop samt i företagets egna butiker på Solnäs gård utanför Lund samt i Kivik.

Vecka 37 lanserar Kiviks Musteri en äppelbaserad glögg med äkta smaker av svensk vinter. Äppelglöggen som har en alkoholhalt på 2,2% och är fylld på flaska är en perfekt kombination av svenska äpplen, kanel och vanilj. Som alla Kiviks Musteris produkter är den pressad och fylld på Österlen.

- Glöggen passar perfekt såväl efter promenaden en härligt krispig vinterdag som för den ruggiga, mörka eftermiddagen när man bara vill vara inne och värma sig med en mugg varm och smakfull dryck. Sen lämpar den sig också bra att ta med sig som present, säger Produktchef Mikael Ek.

För den som inte bor nära varken Musteributiken i Kivik på Österlen eller nära Solnäs gård utanför Lund, kan glöggen även beställas i Kiviks Musteris webbshop.

Äppelglögg säljs på flaskor om 50 cl till ett pris på 30 kr och finns tillgänglig från vecka 37.