KAK Södra arbetar för att förbättra vägarna i Skåne

Vägarna måste bli bättre - KAK Södra uppmärksammar infrastrukturen i Skåne

Idag, 9 oktober, drar KAK Södra igång en kampanj med radioreklam i Skåne. Syftet är att markera KAK:s engagemang som opinionsbildare inom trafikfrågor.

Vårt arbete syftar till att ökad framkomlighet på vägarna i Skåne. Det är viktigt både för att vardagens ska fungera för många människor och att stärka trafiksäkerheten

-Bilens flexibilitet är svårslagen och utgör grunden för människors mobilitet i Skåne och övriga landet. Samtidigt blir bilarna allt renare, tystare och säkrare. Bilismen går en ljus framtid till möte och då måste vägarna och följa med i utvecklingen, säger Anders Ydstedt, ordförande i KAK:s expertråd.

En stor del av fordonstrafiken mellan Sverige och kontinenten går genom Skåne och många vägsträckor måste därför utvecklas.

-Behoven är stora i Skåne. I dagsläget är tyvärr olyckor och ständiga köer på E6:an vardag, vilket är något av en pulsåder i vår del av landet. Det finns också andra viktiga sträckor som borde byggas ut till motorväg i sin helhet. Vi riktar därför en uppmaning till alla politiker att ta sitt ansvar för att utveckla vägarna i Skåne, det förtjänar skåningarna, Jacob Laurin, ordförande KAK Södra.

Vi hoppas också att kampanjen lockar fler medlemmar till KAK. Ju fler vi är, desto starkare blir vår röst och desto mer kan vi åstadkomma.

Du kan lyssna på kampanjen via länken här.

Regioner