Pressinbjudan: Vinnarna av Stora läspriset avslöjas

Pressinbjudan: Vinnarna av Stora läspriset avslöjas

Vilka är landets mest spännande pågående projekt för att gynna läsning och läsförståelse? Den 29 september avslöjas vinnarna av Stora läspriset på Bokmässan i Göteborg!

Stora läspriset delas ut till lärare som jobbar med läsfrämjande åtgärder för barn och unga i förskola, skola och i samhället generellt. Sammanlagt delar Lärarstiftelsen och Sällskapet för folkundervisningens befrämjande, SFUB, ut 300 000 kronor för pågående projekt i kategorierna barn upp till 12 år samt unga och vuxna 13 till 25 år.

TID & PLATS: Bokmässan i Göteborg den 29 september klockan 14.00 på Lärarscenen.

Priset delas ut av Eva-Lis Sirén, ordförande Lärarstiftelsen och Christina Palm, ordförande SFUB.

Läs mer om Stora läspriset här!
Hitta till prisutdelningen på Bokmässan här!

Biljett: Ingår i entrébiljetten Bokmässan 2023
OBS! Ansökan om pressackreditering för att delta på plats sker endast digitalt via Bokmässan Pressackreditering - Bokmässan
Sista dagen att ansöka om ackreditering är den 19 september.