Har Löfbergs Sveriges mest hållbara ledare?

Idag presenterades finalisterna till det prestigefulla priset Hållbart Ledarskap 2015. Kafferosteriet Löfbergs vd Lars Appelqvist är en av slutkandidaterna.

Priset delas ut av NMC Nätverket för Hållbart Näringsliv för att belöna en person som genom kompetent ledarskap medverkat till ett framgångsrikt hållbarhetsarbete. Syftet är att uppmärksamma arbetet kring hållbar utveckling och öka intresset för ledarskap inom området.

Lars Appelqvist uppmärksammas för att han integrerat hållbarhetstänket i alla delar av Löfbergs verksamhet – från böna till kopp. Det handlar till exempel om egna utvecklingsprojekt i odlarländer som hjälper kaffebönder att möta klimatförändringar och förbättra sina livsvillkor, smarta och effektiva transporter, energieffektiviseringar och arbetet med att öka intresset för hållbart kaffe.

Årets finalister:

• Camilla Zedendahl, vd, Destination Sigtuna
  • Johan Söderström, vd, ABB Sverige
  • Lars Appelqvist, vd, Löfbergs
  • Sofie Gunolf, vd, Indiska
  • Ulf Halvarsson, chef Fastighetsförvaltning Region Norr, Riksbyggen

Vinnaren tillkännages vid prisutdelningen på Grand Hôtel i Stockholm den 13 oktober 2015.

Läs mer om priset Hållbart Ledarskap här och om Löfbergs hållbarhetsarbete här.

Lars Appelqvist, vd, Löfbergs, tfn: 054-14 01 29