Hällefors kommun blir medlem i Mälardalsrådet

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2018 16:02 CET

På Mälardalsrådets senaste styrelsemöte välkomnades Hällefors kommun som vår nya medlem.

- Vi hälsar Hällefors kommun varmt välkomna som ny medlem i Mälardalsrådet! Det är glädjande att fler ser behovet och vill vara med i det storregionala samarbetet. Stockholm-Mälarregionen har en stark gemensam röst när vi lyfter fram regionen och våra prioriteringar i nationella och internationella sammanhang, säger Erika Ullberg (S), Mälardalsrådets ordförande.
Hällefors hälsar att de ser fram emot medlemskapet. - Det ska bli kul och spännande att att vidga vyerna, menar Annahelena Jernberg (S), kommunstyrelsens ordförande i Hällefors kommun.

Mälardalsrådets medlemmar representeras och leder verksamheten genom styrelsen och rådet. Vi uppmuntrar ett aktivt medlemskap där politiker, näringsliv och akademi från Stockholm-Mälarregionen kan mötas och samverka kring gemensamma samhällsutmaningar.

Mälardalsrådet är en samverkansorganisation för kommuner, landsting och regioner i Stockholm-Mälarregionen. Vi stärker regionens internationella konkurrens- och attraktionskraft genom att driva processer inom infrastruktur och transporter, kunskaps- och kompetensförsörjning och internationella jämförelser och lärande. Mälardalsrådet är en dynamisk mötesplats för politik, näringsliv och akademi i Stockholm-Mälarregionen.