Kappahl, Morris Law, Duni Group och Mitt Liv möts i seminarium i Almedalen: ” Mångfald och inkludering leder till ökad innovationskraft”

Den 6 juli i Almedalen bjuder Mitt Liv, Kappahl, Morris Law och Duni Group in till ett seminarium om hur vi framtidssäkrar vår konkurrenskraft genom att attrahera och ta vara på hela arbetskraften - och vilka konkreta verktyg vi behöver för att lyckas.

ꟷ Mångfald och inkludering leder till ökad innovationskraft och stärker vår förmåga att förstå våra marknader och kunder. Det är avgörande för oss alla i näringslivet för att lyckas skapa affärsvärde och konkurrenskraft, därför är det viktigt att vi samlar oss kring frågan och lär av varandra. Ett samhälle med mångfald tycker vi också är ett rikare och intressantare samhälle, säger Elisabeth Peregi, VD och koncernchef på Kappahl, som kommer att delta i ett panelsamtal under seminariet.

Fler deltagare är bland annat Malin Cullin, EVP Sustainability and People & Culture på Duni Group, Jenny Sahlsten, Sustainability Manager på Morris Law, Jacob Wall, EVP Business Development på Axel Johnson och Nisha Besara, Chefredaktör på tidningen Chef. Moderator är Sofia Appelgren, mångfalds- och inkluderingsstrateg som har grundat det sociala företaget Mitt Liv och även startat upp VD-programmet CEOs for D&I.

Seminariet tar avstamp i vilka krav omvärldens megatrender och lagstiftningen ställer på näringslivets förmåga att arbeta med social hållbarhet, mångfald och inkludering, samt vilka konkreta verktyg organisationer och näringsliv behöver för att lyckas med det strategiska mångfaldsarbetet.

Se hela programmet här: Megatrenderna & mångfaldsarbetet - så säkrar vi vår konkurrenskraft

Tid & plats:
Onsdag den 6 juli, kl. 10.00-11.00
Almedalen - Kronstallgränd 4, Trädgård

Ingen anmälan behövs för att komma, men du får gärna meddela ditt intresse här.