Louise Persson, HR-chef på Magnolia Bostad

Magnolia Bostad ny samarbetspartner till Mitt Liv

Det sociala företaget Mitt Liv har fått ett nytt tillskott till sitt nätverk med samarbetspartners – Magnolia Bostad. I och med partnerskapet tar Magnolia Bostad ett ytterligare steg i sitt sociala samhällsengagemang, där de aktivt vill bidra till en mer öppen och inkluderande arbetsmarknad och ge organisationen en ökad kunskap i mångfald och integration.

Magnolia Bostad blir en del av Mitt Livs partnernätverk, som idag består av ett 40-tal organisationer från näringsliv och offentlig sektor. Inom ramen för samarbetet kommer de bland annat ta del av utbildningar inom mångfald och inkludering. Magnolia Bostads medarbetare kommer även ges möjlighet att bli mentorer i Mitt Livs Chans - Sveriges största mentorprogram för akademiker med utländsk bakgrund som saknar jobb motsvarande sin kompetens. Mentorskapet blir en konkret insats för att göra skillnad i frågorna på individnivå.

”Med samarbetet vill vi skapa ett engagemang i organisationen för mentorprogrammet som bidrar till samhällsnytta och utveckling för våra medarbetare i form av coachning och handledning. En hållbar och lönsam tillväxt är ett väsentligt mål för oss på Magnolia Bostad och ett arbete med mångfald, inkludering och samhällsengagemang en förutsättning för att växa hållbart”, säger Louise Persson, HR-chef på Magnolia Bostad.

"Med Magnolia Bostad får vi in ytterligare en handlingskraftig samarbetspartner i vårt nätverk som inser vikten av att arbeta strategiskt och långsiktigt med mångfald och inkludering. Vi ser fram emot att vara en del av organisationens kunskapslyft och utvecklingsresa framåt", säger Lenka Prokokpec Karlberg, VD på Mitt Liv.

Om Magnolia Bostad

Magnolia Bostad är en ledande samhällsutvecklare som utvecklar nya boenden, främst hyresrätter men även bostadsrätter, samhällsfastigheter och hotell i attraktiva lägen i Sveriges tillväxtorter och storstäder. Boenden utvecklas både för försäljning och för egen förvaltning. Vårt arbete styrs av en helhetssyn där verksamheten bedrivs på ett sätt som främjar en långsiktigt hållbar samhällsutveckling. Läs mer på www.magnoliabostad.se

Mitt Liv är en strategisk partner och Sveriges största aktör inom mångfald och inkludering. Sedan 2008 har vi verkat för en arbetsmarknad som inkluderar hela befolkningen och all den kompetens som finns, med en övertygelse om att det är en framgångsnyckel för samhället, näringslivet och individen. Idag samarbetar vi med ett flertal av landets största företag och organisationer såsom Deloitte, Volvo och Vattenfall.

Vi ger arbetsgivare och medarbetare strategier, utbildning och verktyg att framgångsrikt arbeta med mångfald och inkludering. Vi driver även Sveriges största mentorprogram för akademiker med utländsk bakgrund som saknar jobb motsvarande kompetens. Genom verktyg som mångfalds- och inkluderingsstrategier, inkluderingsmätning och mentorskap skapar vi förutsättningar för ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter mångfald.

Inom vår konsultverksamhet utbildar vi drygt 14 000 personer per år och har cirka 45 samarbetspartners i vårt nätverk. Vi stöttar årligen cirka 1000 adepter i vårt mentorprogram, där 44% får jobb eller praktikplats efter programmet. Mitt Liv är ett aktiebolag med särskild vinstutdelningsbegränsning (svb), vilket innebär att all vinst återinvesteras i verksamheten. Mitt Liv är religiöst och partipolitiskt oberoende.