Sydkorea blickar mot Norrköping och Future Echoes!

Norrköpings nya showcasefestival Future Echoes har gjort ett avtal att representera Sverige på MU:CON 2020 i Seoul i Sydkorea. MU:CON räknas som en av de tre viktigaste och största asiatiska showcasfestivalerna och bjuder in de främsta showcasefestivalerna runt om i världen att delta. Future Echoes har trots att festivalen första år inte varit än fått en särställning då festivalen redan har representerats på flera stora showcasefestivaler som New Skool Rules, (Nederländerna), Mondo NYC (USA), Mastering the Music Business (Rumänien), Indie week (Kanada), Wide Days (UK).

MU:CON arrangeras av Kocca ministeriet för kultur, sport och turism. På grund av Covid 19 situationen hålls årets festival online 23 till 26 september. MU:CON kommer göra en väldigt påkostad online version och blir troligtvis ett av de främsta digitala evenemangen den här hösten.

Future Echos får därför också ha en svensk artist representerad på eventet som sedan får en budget att filma en fullständig live show i Sverige som sedan visas på MU:CON. Femton artister har skickats in och en väljs ut. Future Echos försöker ha en koppling till Östergötland och därför har fem artister valts ut just från det området. Resterande artister kommer från Norrbotten, Skåne, Västmanland, Uppland, Västernorrland. Artisterna är utvalda eftersom de sökt att få spela på Future Echoes i februari 2021. Artisten som väljs ut presenteras under MU:CON

Future Echoes kommer även presentera festivalen inför MU:CONs publik samt delta i paneler och prata om Norrköping som musikstad.

Ett extra plus är också att Sydkorea har två städer med som UNESCO music cities där Norrköping är den svenska staden för UNESCO.

Future Echoes kommer även att kunna få representanter från Kocca till festivalen i Sverige den 16 till 18 September och hoppas öppna upp flera samarbeten för inom svensk musikindustri och asien under festivalen.

Future Echoes

peter@futureechoes.se