​Future Echoes släpper nya talare till festivalen.

I den här omgången kopplar Future Echoes in tre europeiska showcasefestival experter. Andy Jones från Focus Wales i Storbritannien. Focus Wales har vuxit under åren och räknas nu som en av de främsta i Storbritannien. Boyan Robert Pinter har just startat Bulgariens första showcasefestival Sofia International Music Conference och Grace Puluczek som jobbat som konsult till flera showcasefestivaler runt om i Europa och driver även en firma för artistutveckling.

-Future Echoes har under pandemin varit gäster hos över tjugo internationella showcasefestivaler online, bara den här veckan syns vi på Indie 101 i Kanada, Amplify Music i USA samt på C/O Pop i Tyskland. Genom det har vi jobbat fram en mängd samarbeten. Vi startar nu med att släppa dessa tre. De har alla bokningsfunktioner både för artister och för talare på ett antal festivaler runt om i Europa. Det blir självklart att om man vill ha en karriär utanför Sverige så är det Norrköping och Future Echoes konferens den 17 och 18 september man ska besöka, biljetter finns redan ute säger Peter Åstedt festivalgeneral på Future Echoes.

Future Echoes konferens kommer ske på Elite Grand Hotel i Norrköping 17 till 18 september. Redan nu har konferensen släppt flera talare och artister. Här är lite mer om dagens tre nya talare.

Andy Jones är medgrundare och bokare för FOCUS Wales. Andy har arbetat inom musikbranschen i över 15 år; som artist och promotor. FOCUS Wales är en årlig internationell showcasefestival och äger rum i Wrexham i Wales varje år. 2021 är festivalens 10-årsjubileum och välkomnar över 15 000 festivalbesökare, med över 250 band från hela världen som uppträder på över 20 scener. Vid sidan av den årliga festivalen har FOCUS Wales också en internationell filial till sitt arbete som stöder artister från Wales för att exporteras över hela världen. Andy har deltagit i konferenser runt om i världen som BreakOut West, Tallinn Music Week, POP Montreal, M för Montreal, SHOW ME , Indie Week, LUCfest, MU: CON, Zandari Festa, Nova Scotia Music Week, och NewSkool Rules.

Boyan Robert Pinter - Född i Bulgarien, uppväxt i USA men jobbat världen över. Innan Boyan flyttade tillbaka till Europa var han en turnerande musiker i USA och jobbade med Lotus World Music and Arts Festival. 2010 började Boyan ett jobb hos Live Nation-partnerorganisationen Sofia Music Enterprise för producera flera evenemang allt från Roger Water's The Wall (stadio turné) till tre produktioner av Cirque Du Soleil, Slayer, Megadeth, Steven Wilson, Nigel Kennedy, Al Di Meola och Sara Tavares.

Boyan har just lanserat en ny konferens- och showcase-plattform för att tillgodose behoven för den växande Bulgariska musikindustrin, kallad Sofia International Music Conference. Boyan har varit panelist på flera stora showcasefestivaler i Europa som ESNS (Eurosonic), MMB i Rumänien samt Ment i Slovenien för att nämna några. Han fortsätter att boka artister för den bulgariska marknaden, tillhandahålla management- och konsulttjänster och när han får tid även spelar in skivor med egen musik.

Grace Puluczek har 14 års marknadserfarenhet från multinationella företag inom elektronik- och spelindustrin och en livslång passion för musik. I början av 2017 ledde hon BalconyTV Madrid och producerade mer än 200 akustiska videor och intervjuer. Hon startade en firma för rådgivning och konsultverksamhet kallad 3 Notes som erbjuder skräddarsydda tjänster för artister inklusive handledning, bokning, marknadsföring, programmering, produktion, och branding. Till dagens datum har hon organiserat nästan 200 konserter, släppt mer än 40 album, EP och singlar och arbetat med internationella nya artister att utveckla sin musikaliska karriär hon har bokat artister till allt från Summerfest, Indie Week, Sziget Festival med flera. Hon knöts in till Future Echoes som chef för europeisk koordinator / internationell rådgivare redan förra året. Hon har även sin egen radioshow på Cashbox Radio där hon presenterar morgondagens stjärnor.

Om Future Echoes

Future Echoes är Sveriges nya showcasefestival som öppnar 2021, den 16 till 18 september i Norrköping, men kommer att arrangeras årligen i februari med start 2022, 17 till 19 Februari. Festivalen kommer ha 100 artister från hela världen samt en internationell musikkonferens med internationella talare som hålls på Elite Grand Hotel i Norrköping. Festivalen hålls på flera spelställen i centrala Norrköping. Festivalen har redan fått ansökningar från snart 2000 artister från över 60 olika länder. Det är öppet att söka fram till juni. Under festivalen kommer priset Cashbox Lifetime Achivment delas ut. Festivalen har redan flera internationella samarbeten med artistutbyten, mycket genom samarbetet med UNESCO Creative Cities Network i Norrköping. Sedan i starten i juni 2020 har Future Echoes redan varit representerade på internationella showcasefestivaler både i paneler och med utbyten med svenska artister som gjort framträdanden utomlands virtuellt.

Biljetter:

Future Echoes

Artister

Talare

Konferensen hålls på

Elite Grand Hotel Norrköping

peter@futureechoes.se

• talare
  • norrköping
  • konferans
  • andy jones
  • focus wales
  • future echoes
  • showcase festival
  • sofia international music conference
  • boyan robert pinter
  • grace puluczek
  • 3 notes
  • amplify music
  • indie 101
  • indieweek

Future Echoes är Sveriges nya showcasefestival som öppnar 2021, den 16 till 18 september i Norrköping, men kommer att arrangeras årligen i februari med start 2022. Festivalen kommer ha ca 100 artister från hela världen samt en internationell musikkonferens med internationella talare. Festivalen hålls på flera spelställen i centrala Norrköping. Future Echoes drivs av den ideella föreningen Discover Sensation och produceras i samarbete med Norrköpingsföretaget United Vision AB.