Vi vet vilka dina kommunikationsutmaningar är

Vi vet vilka dina kommunikationsutmaningar är

Det är utmanande att vara kommunikatör. Du slåss om tighta budgetar, tidsbrist och inte minst mot alla andra som, precis som du, försöker få ut sitt budskap till fler människor. Du måste helt enkelt veta mer och göra mer än någonsin tidigare. Snart släpper vi vår rapport om kommunikatörens utmaningar, men redan nu avslöjar vi några av våra slutsatser.

Vi förväntas producera mer än någonsin tidigare

Bara runt 20 % av de tillfrågade sade att de har fått en budgetökning som motsvarar den önskvärda ökningen av skapat innehåll. Det är på många sätt en omöjlig ekvation och det blir därmed viktigare än någonsin att ha tydliga mål och processer för innehållsskapandet. Mätning blir också ännu viktigare - du har varken tid eller resurser till att skapa fel typ av innehåll.

Vi utbildas inte nog i kanalerna vi förväntas arbeta i

Kanske är vi sådana som personer, vi kommunikatörer, vi har alltid lärt oss genom att själva utforska och testa. Det kanske inte är ett problem?

Men i en allt mer pressad arbetssitation där tiden redan inte räcker till lär det knappast finnas något över till utforskande lärande. Det hela kokas ner till att vi måste ställa krav på våra chefer, tydligt visa varför vi behöver fortbildning, visa hur snabbt kommunikationsvärlden snurrar och att de som inte snurrar med i samma takt snabbt kommer bli förlorarna.

Vi vet inte vad vi ska mäta

En punkt som hänger ihop med de båda tidigare. Kan vi visa i siffror och diagram vad som görs, vad det ger och vad som ska göras så blir det lättare att argumentera för mer resurser. Börja lätt och ta fram ett par värden som är viktiga för er och bygg sedan på detta med fler och fler mätpunkter. Sakta kommer en fullständig bild av ert arbete att växa fram. Mätning är precis som allt annat, en process som ständigt utvecklas. Läs mer om mätning i det här blogginlägget.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se