6 000 företag får nyhetsrum med ny design

6 000 företag får nyhetsrum med ny design

Baserat på synpunkter från journalister, kunder och branschexperter har Mynewsdesk fräschat upp designen på 6 000 företags nyhetsrum. Den nya designen ger företagen de bästa tänkbara förutsättningarna att kommunicera och dela sina nyheter.

Förutom flertalet intervjuer baseras nyhetsrummets nya utseende på en studie som Mynewsdesk gjorde tidigare i år där vi undersökte hur världens 100 största varumärken använder sig av nyhetsrum. De nya nyhetsrummen är responsiva vilket betyder att de anpassar sig till skärmen de visas upp på och gör sig därmed lika bra på en liten mobilskärm som en stor dataskärm. Oavsett hur materialet visas upp ger det läsaren samma upplevelse.

– Den nya designen betonar vikten av att använda bilder och videos när man kommunicerar och delar sina nyheter, säger Peter Ingman, VD Mynewsdesk. Allt fler företag publicerar i dag eget material och då är det viktigt att materialet visas upp på ett sätt som fångar läsarens uppmärksamhet, oavsett om läsaren är media eller företagets kunder.

– Vi inser också att allt mer av mediekonsumtionen sker när personer är på språng, via mobiler eller läsplattor, och då är det väldigt irriterande för en journalist att hitta information på en sida som är tänkt att ses på datorn. Detta problem löser vi genom att använda oss av en responsiv design. Vi är väldigt stolta över vårt nya utseende och ser fram emot att se hur våra kunder använder det nya nyhetsrummet för att dela sina nyheter, säger Peter.

Det responsiva nyhetsrummet kommer att påverka 6 000 nyhetsrum runt om i världen. Övergången till den nya designen sker löpande och bland annat Max Hamburgerrestauranger och Arla har redan bytt till det nya nyhetsrummet.

Läs mer om den nya designen i relaterade nyheter eller prova det nya nyhetsrummet gratis i 30 dagar.