Prisregnet fortsätter för Give a Beep - guld och silver på Guldägget

Prisregnet fortsätter för Give a Beep - guld och silver på Guldägget

Give a Beep fortsätter att skörda stora framgångar i svenska kommunikations- och PR-tävlingar. Under gårdagens Guldäggsgala prisades kampanjen tre gånger om. Det blev guld i Digitalt samt silver i Mobilt och PR. Det innebär att Give a Beep har plockat hem tre guld och tre silver i två av de största svenska tävlingarna: Guldägget och Spinn. Därtill vann man i höstas andrapris i 100-wattaren.

- Ett av Mynewsdesks kärnvärden är “to release the full power of stories to inspire and spark positive change” - Give a Beep har lyckats med det här. 100 Million Reach Challenge är den mest vågade kampanjen som vi någonsin har gjort, säger Sofia Juhlin, Head of Global Marcomms & Brand på Mynewsdesk.

Give a Beep återuppfann den klassiska cykelklockan och kopplade samman cyklister, som rapporterade olyckshändelser på Londons gator, med borgmästaren genom att markera farliga platser på en interaktiv karta.

Inte nog med att kampanjen nådde över 100 miljoner människor, trafiken till Hövdings nyhetsrum ökade med 279% under kampanjperioden och gensvaret från cyklister världen över har varit enormt. Flera städer har sedan dess efterfrågat en liknande kampanj och den används nu av Londons trafikförvaltning för att bygga en bättre relation med stadens cyklister och ta itu med farliga korsningar och vägar.

Förra veckan prisades Give a Beep på The Webby Awards, som premierar det bästa på internet och tilldelar de mest innovativa och inspirerande digitala kampanjerna från det gångna året. Läs mer om det priset på vårt internationella nyhetsrum.

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Dela dina nyheter med Mynewsdesk. Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken som Google, Viasat, Gröna Lund och Johan & Nyström använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister.

Jourhavande presskontakt

Presskontakt Pressfrågor
Adam Karseland

Presskontakt Press contact 079-075 64 25

Mynewsdesk - Det smarta sättet att skapa kännedom och relationer

Mynewsdesk hjälper företag att skapa kännedom, nå rätt målgrupp och bygga starka relationer. Vår smarta PR-plattform förenklar och effektiviserar publiceringen, distributionen och mätningen av alla dina PR- och kommunikationsinsatser. Allt på en och samma plats.

Genom att samla PR-arbetet på en plattform gör vi det enklare att bygga varumärke och samtidigt bevaka relevant media. Det hjälper företag att mäta sitt engagemang och genomslag över tid.

Mynewsdesk har 1.6 miljoner unika besökare varje månad och publicerar 80,000 inlägg per år. Över 4,000 företag världen över litar på Mynewsdesks plattform för att förbättra sina PR-insatser och av dem får 70 % upptag av media .

Läs mer på: www.mynewsdesk.com/se