Operakällaren och Operan i samarbete

I mitten av februari inleds ett nytt samarbete i Operahuset mellan Operakällaren och Kungliga Operan för att kunna erbjuda ett välsmakande och underhållande upplevelsepaket till sina gäster. Gästerna kommer att avnjuta en specialkomponerad meny samtidigt som de kan blicka ut över den fantastiska utsikten över Stockholms slott och vattnet från Operakällarens Veranda. Middagen på Operakällaren kombineras med en opera- alternativt balettföreställning i salongen på Kungliga Operan, Sveriges nationalscen för opera och balett.

- Vi vill med vårt samarbete erbjuda våra gäster en upplevelse utöver det vanliga genom att kombinera våra två upplevelser i ett och samma paket, säger Abbe Ibrahim, VD Operakällaren.

- För oss är det självklart att vi nu kan visa upp två anrika institutioner som erbjuder världsklass i mat och konstnärliga uppträdanden under ett och samma tak, säger Kungliga Operans VD Birgitta Svendén.

Biljetterna till denna upplevelse kommer finnas till försäljning i Kungliga Operans biljettkassa samt via www.operan.se

Om Operakällaren & Nobiskoncernen
Operakällaren serverar internationell haute cuisine, signerad Kökschef Stefano Catenacci. Operakällaren är Kunglig Hovleverantör, 2011 har Operakällaren bland annat tilldelats priset ”Årets Matsalsteam” på Restauranggalan och "Årets Vinupplevelse" av White Guide. Nobis AB är en av Skandinaviens ledande koncerner inom hotell-, mötes- och restaurangnäringen och driver förutom Operakällaren och nattklubben Café Opera kända varumärken såsom klassiska Stallmästaregården, designhotellen Nobis Hotel, Hotel J och Hotel Skeppsholmen, konferens- och mässanläggningen Nacka Strandsmässan och flera andra spännande mötesplatser.

Om Kungliga Operan
Kungliga Operan, Sveriges nationalscen för opera och balett, grundades 1773 av Gustav III. Det nuvarande operahuset invigdes 1898. Varje år ges drygt 200 föreställningar på stora scenen. Operan har en rik och mångfasetterad repertoar, med både klassisk opera och djärvt nytänkande, romantisk balett och samtida dans. Inte minst de senaste åren har varit framgångsrika för Operan med både flera stora publikframgångar och produktioner som uppmärksammats för hög konstnärlig kvalitet, såväl i svensk som internationell press. Dessutom har Operan en omfattande barn- och ungdomsverksamhet.

Bilder & mer information om Operakällaren & Nobis
För mer information, kontakta Therese Forslund, Marknadsassistent, tel: 08-676 58 12, e-mail: therese@operakallaren.se. Högupplösta bilder finns i Operakällarens webarkiv: http://www.operakallaren.se/files.asp?catID=815

Bilder & mer information om Kungliga Operan
För mer information, kontakta Torbjörn Eriksson, Press- och informationschef, tel: 08-791 43 30, e-mail: torbjorn.eriksson@operan.se. Högupplösta bilder finns i Kungliga Operans webarkiv: http://www.operan.se/sv/pressrum/Press/Pressbilder---Operahuset/Operahuset/