Premiär för nya Fast Food Magazine

Premiär för nya Fast Food Magazine

Den 29 februari kommer tidningen Fast Food Magazine ut med sitt premärnummer. Gamla Fast Food har gått i graven och ersätts nu med ett magasin där trender, tips och inspiration hämtade från Sverige och utomlands dominerar.

Tidningen Fast Food är en väletablerad branschtidning som funnits på marknaden i cirka 20 år.  Avsikten med tidningens etablering då var att skriva om en bransch som utvecklades väldigt snabbt och kraftfullt i Sverige i samband med att Rikskupongerna blev skattemässigt ofördelaktiga. Framväxten av olika hamburger–, pizza- och smörgåskedjor, salladsbarer, caféer, olika korvkoncept mm skapade en marknad som blev något nytt och unikt och som konkurrerade med traditionella restaurangers utbud av luncher och hemmakökens husmanskost. Helt plötsligt fanns mycket mer än korvkiosken på hörnet.

Fast food blev snabbt ett begrepp som kunde översättas med modern mat i ett modernt och snabbt samhälle för folk i farten.

Det är den moderna, snabba och bekväma maten i alla dess former som nya Fast Food Magazine tar sikte på.
- Fast Food Magazine ska uppfattas som ett modernt livsstilsmagasin där läsarna är “människor i branschen som på olika sätt erbjuder bekväm snabbmat för folk i farten”, menar chefredaktören Anders Örnevall och fortsätter:
- Tidningen ska gå på djupet, beskriva, förklara, ge praktiska råd och tips och reda ut frågor som är centrala för branschen. Vi ska göra det på ett rakt och enkelt sätt. Vi vill vara inspiratörer för branschen. Vi ska också lyfta fram bra och nyskapande exempel, i Sverige och utomlands.

Fast Food Magazine har också fått en ny design för att bättre spegla ett modernt livsstilsmagasin i tiden. Fast Food Magazine kommer ut med sex nummer om året och premiärnumret kommer ut den 29 februari.

För mer information: Anders Örnevall, chefredaktör, Fast Food Magazine 070 5788572, anders.ornevall@mentoronline.se
Bengt Olsson, mediechef, Fast Food Magazine,  070-839 88 90,  bengt.olsson@mentoronline.se

Fast Food Magazine är Sveriges ledande branschtidningen som bevakar snabbmatsbranschen, branschen som ger snabb och enkel matservice till folk i farten. Fast Food Magazine arrangerar events såsom Pizza SM och Fast Food Awards. Fast Food Magazine är en del av Mentor Communications AB. Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag.