Julfilstradition från Norrland – Norrmejerier lanserar två tillfälliga julsmaker

Nyhet -

Julen är full av traditioner och en av dessa har blivit Norrmejeriers julfiler som varje år kommer på tillfälligt besök. I år återkommer en riktig klassiker, Pepparkaka, i sällskap av den nya smaken Juläpple & Kanel. Från och med måndag vecka 45 kan man hitta dem i de norrländska matbutikerna.

- Våra julfiler har verkligen fått en speciell plats på bordet hos de filälskande norrlänningarna. Förra året återvände Pepparkaka efter några års frånvaro och det var en uppskattad comeback. Därför låter vi Pepparkaka återvända i år igen, i sällskap av den nya smaken Juläpple & Kanel, säger Johannes Eriksson, Product Manager på Norrmejerier. Det är två julsmaker som tar plats i en riktigt god julfilstradition från Norrland.

Årets julfiler är härligt krämiga och självklart gjorda på 100% norrländsk mjölk. De är förpackade i extra juliga förpackningsdekorer och säljs i begränsad volym från och med måndag v.45 i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrrland och Jämtland.

Fakta: Norrmejerier julfil
Norrmejerier julfil är gjord på mjölk från norrländska gårdar. Julfilerna har en fetthalt på 2,7-3% och finns i två smaker, Pepparkaka och Juläpple & Kanel.

För mer information, kontakta:
Johannes Eriksson, Brand & Product Manager Norrmejerier
johannes.eriksson@norrmejerier.se