Från Norrland till Medelhavet och Asien

Från Norrland till Medelhavet och Asien

Från Norrmejerier kommer två extra krämiga och feta yoghurtnyheter som för tankarna till medelhavet, Grekisk Yoghurt Vanilj och Grekisk Yoghurt Citron.

- Vår norrländska grekiska yoghurt är mild men extra krämig, fet och full av smak. Den har en rund och god fyllighet som får smaklökarna att resa första klass till andra breddgrader men helt gjord på norrländsk mjölk från våra norrländska bönder, säger Johannes Eriksson Product Manager på Norrmejerier.

Norrmejeriers Grekisk Yoghurt finns i tre smaker; Naturell 6%, Vanilj 5,3% samt Citron 5,2%. Produkterna finns att köpa på norrländska butikskedjor, exempelvis ICA & COOP.

Uppdaterad förpackningsdesign
    I samband med lanseringen av Grekisk Yoghurt Vanilj och Citron har Norrmejerier uppdaterat designen på hela yoghurtsortimentet.

- Det är ett uppdaterat utseende på hela vårt Yoghurtsortiment för att lyfta fram smakerna, något som är viktigt för yoghurtkonsumenterna. De nya dekorerna ger ett mer modernt uttryck för yoghurt och vi är väldigt nöjda med resultatet, fortsätter Johannes Eriksson.

Créme Fraiche – Grön Curry-Kokosmjölk-Citrongräs
    Smaksatt Créme Fraiche är en populär vardagsprodukt som på ett lätt sätt kan hjälpa till att förhöja smakerna i både varm och kall matlagning. Idag saknas dock ett smaker som tydligt knyter an till det växande asiatiska köket.

- Det asiatiska köket växer och vi ser en efterfrågan på produkter som kan underlätta matlagningen, därför känns det väldigt kul att få lansera en unik och spännande smaksatt Créme Fraiche som kan hjälpa våra konsumenter att skapa norrländsk asian fusion, avslutar Johannes Eriksson.

Fakta Lätt Smaksatt Crème Fraiche
    Lätt Smaksatt Crème Fraiche från Norrmejerier har en fetthalt på 11-12% och kommer i fem smaker; Paprika & Chili, Vitlök, Fetaost & Soltorkad tomat, Örter samt Grön Curry-Kokosmjölk-Citrongräs. Produkterna finns att köpa på flertalet butikskedjor i Norrland.

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 365 lokala bönder varav 290 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt®, Norrgott® och Norrlogisk®. Norrmejerier sysselsätter cirka 440 årsanställda och omsätter ca 2 miljarder kronor per år.