Norrmejerier presenterar årets Solskensfiler i två härliga sommarsmaker. Vilken blir din favorit?

Maj månad är full av vårtecken och ett av dem har på senare år blivit Solskensfil från Norrmejerier som kommer på tillfälligt besök varje år. I år återkommer förra årets favorit, Vattenmelon, i gott sällskap av den nya smaken Äpple/Citron/Vanilj som hittas i de norrländska matbutikerna från och med måndag vecka 19.

- Våra Solskensfiler har blivit ett efterlängtad och uppskattat vårtecken på norrlänningarnas frukostbord. Förra året gjorde Vattenmelon stor succé och därför låter vi den återvända i år igen, tillsammans med den nya smaken Äpple/Citron/Vanilj som för tankarna till en riktigt god Lemon Curd

Årets Solskensfiler är härligt krämiga och kommer i extra färgglada, lekfulla och somriga förpackningsdekorer. De säljs i begränsad volym från och med måndag v.19 i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland.

Fakta: Norrmejerier Solskensfil
      Norrmejerier Solskensfil är gjorda på 100% norrländsk mjölk. De har en fetthalt på 2,7% och finns i två smaker, Vattenmelon & Äpple/Citron/Vanilj.

För mer information, kontakta:
      Johannes Eriksson, Innovationsansvarig Mejeri
      johannes.eriksson@norrmejerier.se

Norrmejerier Ek. Förening är norrlänningarnas mejeri och ägs av 330 lokala bönder varav 308 aktiva mjölkleverantörer i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län. Vi förädlar årligen drygt 200 miljoner kg mjölk vid våra mejerier i Umeå, Luleå och Burträsk till olika mejeriprodukter som mjölk, fil, grädde och ost. I vårt produktsortiment ingår varumärkena Norrmejerier®, Västerbottensost®, Verum®, Fjällfil®, Fjällyoghurt® och Norrgott®. Norrmejerier sysselsätter cirka 470 årsanställda och omsätter ca två miljarder kronor per år.