Pfizer presenterar interimsresultat från fas 2/3 studie med läkemedel i tablettform mot covid-19

• Efter 28 dagar från inkludering i studien hade inga dödsfall rapporterats bland patienter som fick Paxlovid jämfört med 10 dödsfall bland patienter som fick placebo
  • Pfizer planerar att skicka in dessa data som en del i den löpande granskningen av den amerikanska läkemedelsmyndigheten FDA för nödgodkännande så snart som möjligt

Läs hela pressmeddelande på engelska här: Pfizer’s Novel COVID-19 Oral Antiviral Treatment Candidate Reduced Risk of Hospitalization or Death by 89% in Interim Analysis of Phase 2/3 EPIC-HR Study | Pfizer

Som ett av världens ledande läkemedels-, egenvårds- och vaccinföretag vill vi på Pfizer bidra till att skapa fler år till livet och mer liv till åren. Vår vision i Sverige är att i samverkan upptäcka nya vägar för en världsledande svensk hälso- och sjukvård. Fokus för vår globala forskning och utveckling ligger inom områden där det finns ett stort behov av behandlingsalternativ t ex inom cancer, immunologi och inflammation, kardiovaskulära och metaboliska sjukdomar, smärta, sällsynta sjukdomar och vacciner. www.pfizer.se och www.pfizer.com