Contura 556G Style kan anpassas för att uppfylla behov gällande både funktion och stil

Braskamin från Contura med många valmöjligheter!

Även om sommarvärmen fortfarande dröjer sig kvar på flera platser i landet så börjar känslan av att hösten bara är runt hörnet sakta smyga sig på. Trots att sommaren kommer vara saknad så finns det såklart härliga sidor med hösten också. Som den där känslan då du kryper ihop framför en braskamin för att känna lugnet och värmen som den sprakande elden sprider i rummet när mörkret faller och temperaturen blir allt svalare utomhus.

Här syns braskaminen Contura 556G Style som kan varieras nästan i det oändliga. Du kan välja topp i täljsten, glas eller lackad aluminium. Det går också att välja vridplatta eller kokplatta samt en fläkt för extra snurr i värmeflödet. Den stilrena utformningen gör att braskaminen passar i de flesta hem, oavsett inredningsstil.

Contura 556G Style finns även med integrerad tilluftskanal för Premodul tilluftsskorsten. Här med toppmonterad skorsten från Premodul.

I Pretopias bildbank hittar du fler bilder på denna och andra värmande kaminer från Contura. Som redaktionsanställd eller frilansare kan du skapa ett kostnadsfritt konto och få tillgång till samtliga bilder från våra leverantörer, klicka här för att komma till bildbanken!