Nyhet i Uppsala! Svenskt Butikskött lanserar nötfärs tillsammans med Upplandsbondens

Från och med V. 40 kan konsumenter i Uppsala hitta en ny nötfärs i kyldisken. Svenskt Butikskött har tillsammans med Upplandsbondens tagit fram en nötfärs med tydlig regional förankring, som också är ekologisk och KRAV-certifierad.

-Vi är glada att tillsammans med Upplandsbondens lansera ett koncept som blir det bästa av två världar; ett regionalt och ekologiskt koncept i ett. Vi har sedan tidigare vårt regionala konceptvarumärke Smak av Gotland, samt vårt ekologiska KRAV-märkta kött. Att nu få möjligheten att erbjuda konsumenter ett varumärke med båda delar känns riktigt bra och helt rätt i tiden, säger Robert Tundal, produktchef på Svenskt Butikskött.

Upplandsbondens består av ett flertal ekologiska gårdar runt om i Uppland där hela kedjan är kontrollerad och certifierad enligt KRAV. Från gårdarnas växtodling och djurhållning, till livsmedelsförädlingen och butik.

-För oss är det här en dröm som går i uppfyllelse, just att få skapa ett regionalt koncept. Det är något som våra medlemmar önskat länge. Vi inom Upplandsbondens vill att lokalt kvalitetskött ska vara lättillgängligt för alla. Alla har inte möjlighet att ta sig till en gårdsbutik eller köpa en hel köttlåda av bra lokalt ekologiskt kött. Denna satsning som Upplandsbondens gör tillsammans med Svenskt Butikskött innebär att vi ger konsumenter möjlighet att handla riktigt bra kött i butik. Säger Maria Åkerstedt på Upplandsbondens.

Nötfärs från Upplandsbondens kommer att finnas till försäljning från och med vecka 40 på utvalda ICA och Coop i Uppsala.

• Nötfärs från Upplandsbondens, 500 g
  • Rekommenderat ca-pris i butik: 69.90 kr

För ytterligare information, kontakta:

Maria Åkerstedt
Upplandsbondens