ServiceFinder storsatsar på radio: hög frekvens på 59 stationer under två år

Sveriges ledande tjänsteförmedlare ServiceFinder fortsätter sin marknadsoffensiv och sätter igång en rikstäckande radioreklamsatsning. Kampanjen pågår i två år med hög frekvens på sammanlagt 59 stationer över hela Sverige.

Under de kommande två åren kommer ServiceFinders nyproducerade radioreklam höras på SBS Radios fem kanaler: Mix Megapol, Rockklassiker, The Voice, Vinyl 107 och Radio 107,5. Varje vecka når SBS Radio 3,4 miljoner lyssnare, och med en hög upprepningsfrekvens får ServiceFinder stora möjligheter att stärka både sin position på marknaden och sitt varumärke.

- Ännu en gång satsar ServiceFinder stort och springer ifrån våra konkurrenter. Vi fick en stark avslutning på 2011, och vill med denna kampanj fortsätta tillväxten och få fart under 2012. Vårt långsiktiga mål är att vara top-of-mind när det kommer till tjänsteförmedling, och med radiokampanjen kommer vår målgrupp höra oss varje dag, dygnet runt i två års tid, säger Vishal Nanda, marknadschef på ServiceFinder.

Radiosatsningen är rikstäckande, men under vissa perioder på året kommer det att ske extra insatser i Stockholmsområdet.

I den nyproducerade reklamen använder sig ServiceFinder av konceptet ”kompis” och berättar för Sverige att de är folkets kompis när det handlar om att köpa tjänster.

Radioreklamen har producerats av Dobedai.

Här kan du höra den: http://www.servicefinder.se/information/radioreklam

Vishal Nanda
Marknadschef på ServiceFinder