​10 tips till Fars dag

​10 tips till Fars dag

Fars dag den 8 november närmar sig. SPPs livsstilsmagasin, Sapir, ger dig tipsen på saker att ge och att göra.

1. Njuter din pappa av att plocka svamp eller bara promenera i skogen? Ge bort lite gammelskog.

2. Eller kanske bara en ek? Här finns tips på fina ekollonvaser. Planterar ni sedan eken tillsammans kan upp till tio generationer efter er besöka den, i 1000 år framåt.

3. Är din pappa redo att gå från ekologiska bananer till ekologiska skor

4. Har din pappa ständigt mobilen i högsta hugg och är alltid ajour med det senaste? För ett tag sedan började det snackas om FOMO (The fear of missing out). Nu har boken "JOMO – the joy of missing out" kommit, ett tips till dem som behöver en internet-detox

5. Skönhetsbehandling kanske låter som en present till mamma. Så borde det inte vara! Inspireras av skönhetsinnovatörerna.

6.Vad sägs om att gå på en utställning på Fotografiska i Stockholm och samtidigt äta lunch? I Fotografiskas kök är ambitionsnivån lika hög som i resten av huset för att stimulera sinnena. Matsalen bjuder även på en fantastisk utsikt. Läs mer om kocken Paul Svensson.

7. Är din pappa på jakt efter den perfekta mattan? Här är två tjejer som tar överblivna tyger och gör trasmattor utöver det vanliga, och som kan anpassas efter önskat mått.

8. Skönhetsbehandling eller låta ekollon gro i alla ära, men kanske vill din pappa hellre ha en motorcykel? Förutom att vara snabbast i världen kan den laddas med bara solljus.

9. Åk iväg på en tågresa där resan blir en del av målet, här finns allt mellan budget och lyx

10. Eller vad sägs om segling och skidåkning i ljuv harmoni?

Sapir är ett livsstilsmagasin där reportage om mat, mode, design, resmål och upplevelser blandas med inspirerande porträtt av människor som med passion och vilja till äventyr hittar hållbarare sätt att fortsätta göra det de älskar. Med Sapir vill vi på SPP, tillsammans med design- och kommunikationsbyrån Guringo, visa att hållbarhet inte är en kompromiss eller devalvering av vår livsstil, utan snarare en utveckling full av möjligheter.