Charlotta Falkman ny ledamot i SCC:s styrelse

Charlotta Falkman ny ledamot i SCC:s styrelse

Charlotta Falkman, partner vid Gernandt & Danielsson Advokatbyrå, har valts till ny ledamot i Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstituts (SCC) styrelse från och med 1 januari 2016.

Charlotta Falkman ersätter Martin Wallin som lämnar efter två mandatperioder i SCC:s styrelse. Charlotta är sedan 1997 verksam vid Gernandt & Danielsson Advokatbyrå och är partner sedan 2007. Hon har omfattande erfarenhet av tvistlösning – främst skiljemannarätt – samt bolagsrätt och företagsöverlåtelser. Charlotta agerar ofta som ombud i såväl domstolsprocesser som i svenska och internationella skiljeförfaranden, och utses regelbundet till skiljeman.

Bland Charlottas många uppdrag kan nämnas att hon är ledamot i Sveriges advokatsamfunds disciplinnämnd, samt i Swedish Arbitration Associations (SAA) Executive Committee. Hon undervisar även en delkurs i skiljemannarätt på juristutbildningen vid Stockholms universitet.

Läs mer om Charlotta här

Vid samma tillfälle utsågs Jakob Ragnwaldh till ny vice ordförande, och Nina Macpherson, James Hope och Patricia Shaughnessy omvaldes som ordinarie styrelseledamöter. Sedan tidigare har Kaj Hober utsetts till ny ordförande från 1 januari 2016.

SCC:s styrelse består idag av 16 ledamöter från åtta olika länder, SCC:s styrelse.

För ytterligare information kontakta Stockholms Handelskammares kommunikationschef Andreas Åström, 073-633 55 55.

Markus Sjöqvist