​Marknadschef rekryteras till Stockholms Handelskammare

​Marknadschef rekryteras till Stockholms Handelskammare

Stockholms Handelskammare rekryterar välmeriterade Hugo Mann till en helt ny roll som marknadschef för organisationen. Hugo Mann kommer närmast en roll som Business Director på Ehrenstråle DDB och tillträder tjänsten 11 september.

- Stockholms Handelskammare befinner sig på en spännande utvecklingsresa med en stark framtidsvision. Det känns som en otroligt kompetent och spännande organisation som jag ser fram emot att bli en del av, säger Hugo Mann.

Andreas Hatzigeorgiou, vd på Stockholms Handelskammare, menar att inrättandet av rollen som marknadschef är ett viktigt strategiskt steg i att utveckla Handelskammarens kännedom och varumärke.

Rekryteringen av Hugo Mann, med femton års erfarenhet inom kommunikations- och marknadsföringsfrågor, blir därmed ett välkommet tillskott till organisationen.

- Hugo Manns kunskap och erfarenhet inom både B2B som B2C kommer bli väldigt värdefull för oss. Vi befinner oss i en spännande fas där vi tillsammans med medlemmar och kunder ska möjliggöra för att Stockholm att bli Europas bästa huvudstad. Vi vill ytterligare förstärka Handelskammarens roll som en kreativ kraft för utveckling och den självklara mötesplatsen för samällsbyggare, säger Andreas Hatzigeorgiou.

Hugo Mann har i sin tidigare roll som Business Director på kommunikations- och reklambyrån Ehrenstråhle DDB ansvarat för flera av byråns större uppdragsgivare.

- Stockholms Handelskammare spelar en enormt viktig roll för såväl företagen och människorna i huvudstadsregionen Stockholm-Uppsala. Handelskammarens är i förlängningen central för hela regionens utveckling. För mig kommer det vara väldigt intressant och roligt att få vara med och bidra till det arbetet, säger Hugo Mann.

Markus Sjöqvist