Nya numret av Nordiska Projekt ute nu!
Svensk tillverkningsindustri har minskat sina koldioxidutsläpp med 31 procent sedan 1990. Ungefär två tredjedelar beror på teknikutveckling och en tredjedel på att andelen verksamheter med lägre utsläpp har ökat. Det visar nationalekonomerna Gustav Martinsson och Per Strömberg i en ny SNS-rapport.