Får Truls Möregårdh chansen i ett eventuellt "supermöte mot Japan 14-årige superstjärna Tomokazu Harimoto?

Pingis för alla inför landskampen mot Japan 25 april

De svenska herrarnas landskamp mot Japan (rankade trea i världen) kommer att bli en utmaning för svenskarna. Ett extra dragplåster för publiken är det 14-åriga stjärnskottet Tomokazu Harimoto, i år nummer tretton på världsrankingen.

Fullsatt?
Niclas Wilhelmsson från VM-organisationen utlovar en skön inramning och ett häftigt event.
- Redan nu är det över 500 biljetter sålda, berättar Niclas Wilhelmsson. Suget är stort men det finns plats för fler, så vi hoppas på fullt hus.

Landskampen 25 april tillägnas den avlidne japanske världsmästaren Ichiro Ogimura, som bland annat var president i ITTF (International Table Tennis Federation).

Biljetter till landskampen 25 april kl 18.30 på Sparbankshallen säljs på ICA Kvantum, centralt i Varberg.

Official Training Camp Partner
Som Official Training Camp Partner har Varbergs kommun fått fem bordtennisbord att placera ut på offentliga platser, och den 25 april tar borden plats på torget. Mellan kl 9 och 15 arrangerar Varbergs bordtennisklubb spelevenemang för allmänheten för att boosta pingiskänslan i stan.

- Kom och spela med oss på torget! säger Tomas Ramberg. Vi ser fram emot att träffa både varbergare och besökare över en pingismatch, eller bara lite sparring. Blir det regn så ses vi på Gallerian istället.

Samarbete
Landslagens förberedande träningsläger och landskampen arrangeras i samarbete mellan Svenska Bordtennisförbundet, Varbergs bordtennisklubb, Destination Halmstad och organisationskommittén för VM.

Uppladdningen inför VM sker i Varberg och pågår 20-27 april. Varbergs stadshotell välkomnar det japanska landslaget samt spelare från Hongkong, Indien och USA i ett internationellt träningsupplägg inför VM

För pressackreditering till landskampen:
Max Ansbro, pressansvarig VM
max.ansbro@svenskabordtennis.com